Anonym bruker Skrevet 26. mai 2007 #1 Skrevet 26. mai 2007 guttungen født 29.april 2006 er litt sein: Går ikke (går langs bordet, da) Snakker ikke, ikke et eneste ord (lager masse lyder, da) Har fått tre tenner Er det andre som har april/mai unger so er så "sene" ?
meg og jentene Skrevet 27. mai 2007 #2 Skrevet 27. mai 2007 Min er "bare" 8 mnd, så jeg har ingen erfaring med ettåringer, men jeg vil bare si at han sikkert er normal. Når det begynner å gå er jo kjempeindividuelt,og det er et stort spenn som er normalt. Tror gjennomsnittet er over et år, er det ikke? Og skulle du ha en gutt som er litt etter gjennomsnittet, så er da ikke det noe å bry seg om, så lenge det er innen normalen? Hvis du er bekymret bør du heller spørre helsestasjonen. Jeg synes ikke vi skal sammenligne så mye, blir nesten sånn konkurranse her inne, om hvem som har barn som kan mest mulig. Forøvrig kan jeg legge til at min 8mnd'er har ingen tenner, hvis det er noen trøst :-)
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2007 #3 Skrevet 27. mai 2007 har et barn på 20mnd som ikke går enda....det er seint det....bare ta det med ro du....
Duddlidu Skrevet 27. mai 2007 #4 Skrevet 27. mai 2007 Jeg har også bare en 8 mnd'er baby, så har ikke helt peil jeg heller, men kan fortelle om min storesøster som ikke gikk før hun var rundt 18 mnd Hun var så flink til å krabbe at hun ikke så behovet til å gå før da. Og min baby på 8 mnd har ingen tenner, så jeg tror ikke du skal bekymre deg Hvert barn er jo så forskjellig, så sammenligninger kan komme veldig feil ut. Om du alikevel bekymrer deg, så snakk med helsestasjonen, de har erfaring og vet hvor "normalen" ligger.
Honningmelon Skrevet 27. mai 2007 #5 Skrevet 27. mai 2007 Syns ikke dette var seint i det heletatt, jeg. Høres helt normalt ut:)
så var vi 4 Skrevet 27. mai 2007 #6 Skrevet 27. mai 2007 Det er mange barn som ikke går før de nærmer seg 18 mnd, mye pga at de er redd og det er ikke nødvendig å bekymre seg for barnas utvikling men heller nyte tiden man har sammens med de. (hs på god morgen norge som sa det da) Jeg er ikke bekymret for Martin og han er snart ett år. Han snakker litt da, sier mamma bæbæ mjau nei og ja, men går ikke selv (kun langs bord og leker) og sikkert mye annet han ikke kan som yngre babyer kan. Han kommer til det stadiet når han er klar
ukjent Skrevet 27. mai 2007 #7 Skrevet 27. mai 2007 Syns ikke han høres sein ut jeg. Gjennomsnittet for når barn begynner å gå er 15 mnd. De fleste sier ikke tydelige enkeltord før de er 2 år etter min erfaring med venner og families barn. Dette med tenner er individuelt. Ei jeg kjenner fikk ikke alle melketennene før hu var ca 6 år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå