Gå til innhold

Hvilket bæresjal syntes dere er best?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa er 7 1/2 mnd....lurer litt på om jeg skal skaffe meg et bæresjal så jeg kan ta henne med på litt husarbeid...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Didymos Indio er jo bare kremen av kremen, da... Men alle didyer er gode og stabile, Storchenwiege også. Og Hoppediz, og, og, og... Jeg ville ikke valgt de aller tynneste, for det passer ofte best for små babyer. Jo tykkere sjalet er, jo mindre presspunkter blir det = bedre å bære med. Av tynnere sjal er EllaRoo veldig gode, også for større unger. Forbausende deilig å bære i i forhold til hvor tynt og lett det er.

Skrevet

Vet du om hvor de selger noen av disse? Nettsider f.eks

Skrevet

www.lotusbarn.no (skal ha stand på Festivalen Foreldre og barn)

www.krusedull.net

www.dotedot.com

Skrevet

Ja da skal jeg vente med å kjøpe noe til jeg har sett der...Om de ikke er noe billigere der, så får jeg iallefall prøvd dem med snuppa i :-)

Skrevet

Det kommer til å kry av folk fra tettinntil også - så det er stor sjans for å få sett masse forskjellig og snakket med bærere om du tør ;o)

Skrevet

Veldig greit å få andres meninger, samt at jeg også kan prøve forskjellige ting. Kan jo være at snuppa liker noe bedre enn noe annet også... Hun elsker å sitte i Babybjörn'en, men jeg syntes det begynner å bli for tungt (selv om jeg har den beste utgaven, med mest støtte på ryggen)....er faktisk skuldrene som får gjennomgå mest

Skrevet

jeg har moby wrap og er veldig fornøyd med det:) kjøpte det på www.dotedot.com =)

Skrevet

Jeg har også elastisk sjal og bruker det mest nå. Men når babyen begynner å bli en 7-8-9-10 kilo er det ofte at elastiske sjal ikke er så gode lenger - da siger de lett. MobyD funker visstnok litt lenger enn de fleste ander elastiske sjal. (MobyWrap er et elastisk sjal, MobyD er elastisk sjal med et u-elastisk panel midt på for de som ikke er så bevandret i sjal-verden)

Skrevet

Har både Moby wrap elastisk sjal og Babyhawk mei tai, og er fornøyd med dem. Har ikke prøvd vevde sjal ennå.

Skrevet

Jeg er kjempefornøyd med mitt Storchenwiege sjal, ettersom gullungen min er ganske tung (snart 11 kg). Dette sjalet er vevd, og siger derfor ikke av vekta hans. :) Veldig godt for meg å bære, og har vært på en 4 timers tur og bært hele veien med det! (to pauser underveis da).

Skrevet

Leste ikke godt nok første gang jeg svarte, hehe... om det primært er husarbeid du vil ha henne med på, så ville jeg kanskje valgt en meitai. Det kan bli ganske varmt med et sjal, hvis man fyker rundt med støvesugeren og blir litt varm selv. Meitai'en er mer luftig til slikt bruk :) Den kan også brukes både på magen og ryggen.

Skrevet

Mei tai :))

Skrevet

Hvilke type Mei Tai har dere da? Så det var noen forskjellige å velge mellom.

Skrevet

Er det ingen vanlige butikker som selger sjal ol? Syns det er så mye styr å bestille på nett når man ikke får sett det! Gidder ikke å styre med å sende tilbake osv

Skrevet

Jeg har en BabyHawk mei tai og er veldig fornøyd med den. De har både på lotusbarn og dotedot. Ellers finner du masse på tettinntil.com og der kan du få kjøpt brukt også samt god hjelp til hva du bør velge osv :)

Skrevet

Er det ikke babyshop som har det, da? Eller stikk inn på www.tettinntil.com og se om det arrangeres et bæretreff nær deg - så får du se, prøve og får hjelp til å komme i gang...

Skrevet

De har Tricot Slen på Babyshop i alle fall, det er et elastisk sjal. Vet ikke om de har vevde sjal. På Lille Trille i Arendal har de Tricot Slen og noen ringslynger og kortsjal tror jeg fra Bära Barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...