Mamma Brumm Skrevet 26. mai 2007 #1 Skrevet 26. mai 2007 Hvor får man kjøpt dette? Er det dyrt? Hvor lenge kan man bruke bag før man må over i sete? Har brukt sete helt fra gutten min var nyfødt også på litt lengre reiser (ca.1,5 time), men ble plutselig oppmerksom på at dette kanskje ikke er så bra for ryggen! Huff, hadde jeg visst at det kanskje er farlig for kroppen hans ville jeg ikke ha gjort det! :-/
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2007 #2 Skrevet 26. mai 2007 Tror det koster 1200-1300. Men du kan leie på Babyshop el andre babybutikker til 100kr mnd. Tror det kan brukes til babyen er rundt 6 mnd (spørs jo hvor stor baggen din er).
*bolla pinnsvin* Skrevet 26. mai 2007 #3 Skrevet 26. mai 2007 Det er LANGT farligere å bruke bagnett, så hold deg heller til setet og stopp oftere hvis du er bekymret for den lille:)
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 27. mai 2007 #4 Skrevet 27. mai 2007 Vi har en Boxette i tillegg til vanlig bilstol, det er en egen "boks" hvor det er 3 punkts sele nedi. Og så fester man boksen med sikkerhetsselen i bilen. Tror det er litt tryggere enn sikkerhetsnettet. Du kan leie boxette også hos babyshop. Vil heller anbefale det enn nettet :-)
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2007 #5 Skrevet 27. mai 2007 Bagnett er på vei til å bli ulovlig i norge pga ekstremt dårlig sikkerhet. Trygg Trafikk ha i tillegg gått ut og sagt at bilstol ikke er skadelig.
manonym Skrevet 27. mai 2007 #6 Skrevet 27. mai 2007 Ja jeg mener også at bag er ulovlig i bilen. Babyen ligger jo ikke sikret mot å bli slengt rundt osv, det kan jo skade bl.a nakken veldig mye. I stol med ryggen mot kjøreretningen er vel det tryggeste, er det vi har i alle fall=) Vet det er mange forskjellige meninger akkurat ang hvilken vei det er best å stå, men vi har det slik=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå