Little miss sunshine Skrevet 26. mai 2007 #1 Skrevet 26. mai 2007 hørt at man når babyen er nyfødt skal de sitte maks en time og da skal de ha to timer med hvile. Min lille prinsesse er nå 7 uker. Når forandere dette med bilkjøring seg? Tenkt oss en tur til Sunnmøre i juli, da er hun over 3 mnd kan hun da sitte i bilsete mer enn 1 time?
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2007 #2 Skrevet 26. mai 2007 ja det går sikkert bra det, min satt i bilsete i mer enn en t . da han var 2,5mnd,gikk bra, men pass på at ungen ikke ligger med hodet i samme stilling hele tida, kan få stiv nakke
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2007 #3 Skrevet 26. mai 2007 Jeg reiste 25 mil med min lille da han var 2,5mnd. Vi hadde sete, men leide sikkerhetsnett til baggen og brukte det. Det lengste vi strakk oss var 30 min i sete det første halve året. Skal vel ikke sitte i mer en max 20 min fikk vi bekjed om. Først når de kan sitte selv kan man dra på langtur med sete (6,7,8mnd). Men man skal jo ikke være hysterisk heller, så dere må jo bare finne ut hva som funker og er praktisk også....
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2007 #4 Skrevet 26. mai 2007 Fysioteraputen på sykehuset sa at så lenge det var snakk om en gang i blandt så gjor det ingenting om babyen satt mer enn en halvtime i bilstolen så lenge en er flink til å ta pauser med jevne mellomrom slik at babyen får strekke litt på seg. Babyen vil dessuten selv gi beskjed dersom den ønsker pause oftere enn det du har planlagt. Vi reiste med vår baby på 7 uker fra Bergen til Stavanger. Babyen satt i bilstol og sov hele veien. Skiftet og ammet på ferjene. Brukte vel ca 4,5 timer på turen og lengste sammenhengende sittetid i bilstolen var ca 2 timer. Gikk veldig fint! Så det er bare å legge ut på tur!. Beregn god tid og lytt til babyens behov så går det fint!
ღ♥LilleKula&Fredrikღ♥ Skrevet 26. mai 2007 #5 Skrevet 26. mai 2007 vi bor 3 timer unna sykehuset. å da vi sku reise hjem med gutten vår (da var han 4 dager gammel) så sa de på sykehuset at det ikke var noe fare med å la de sitte i setet så lenge. men vi kunne gjerne ha en pause når vi var hallveis.
*bolla pinnsvin* Skrevet 26. mai 2007 #6 Skrevet 26. mai 2007 Da gutten vår var nyfødt reiste jeg gjentatte ganger med han for å besøke foreldrene mine og de bor halvannen time unna. Reiste også 60 mil alene i bil med han baki da han var 3 mnd og det gikk helt glimrende. På det meste satt han da 2,5 timer i strekk i setet sitt og han sov stort sett hele tiden. Hvor lenge h*n kan sitte kommer jo an på hva slags sete du har. Vi hadde Maxi Cosi og der ligger jo babyen helt bakover med bare en liten knekk i hofta. Altså ikke slitsomt for ryggen. Hva du enn bestemmer deg for, så i hvert fall ikke bruk bagnett! Det er rett og slett livsfarlig ved kollisjon og Norge er - paradoksalt nok - det eneste landet i Europa hvor det er lov å bruke.
Little miss sunshine Skrevet 27. mai 2007 Forfatter #7 Skrevet 27. mai 2007 Takk for alle svar. Det er godt å få litt tilbakemeldinger på hva andre gjør. Kjørte i dag i ca 45 min i strekk, og hun stortrives i bilsete sitt. Så det blir noen bilturer på oss av og til. For det meste triller vi tur i vogna. Har maxi cosi sete og det fungerer fint.
Bridy og lille øks med umbrako Skrevet 27. mai 2007 #8 Skrevet 27. mai 2007 Vi kjørte fra trondheim til Notodden (9 timer) Gikk helt fint d. Hadde noen ammepauser innimellom da. Gutten min var 4.mnd da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå