catine Skrevet 26. mai 2007 #1 Skrevet 26. mai 2007 Hvilke anbefaler dere? Jeg ønsker helst å kjøpe "vanlige" tøybleier (slike som er som vanlige bleier) , og ikke slike som man "knytter" og "monterer" selv. (ble litt tullete dette, men håper dere forstod:) Og hvor kjøpe bleiene- på nettet? hvilke nettsider anbefaler dere?
bobleplast og Amélie Amelusk Skrevet 26. mai 2007 #2 Skrevet 26. mai 2007 Bortsett ifra brettebleier (som forøvrig er best de første ukene siden de er lette å tilpasse i størrelsen) så foretrekker jeg lommebleier. Disse er tomme "bleieskall" som er tette, og som du putter bleieinnlegg inni. Fordelen med disse, er at de tørker fort, og at du kan skreddersy oppsugingsevnen helt etter deres behov. Disse kan imidlertid være dyre, men der finnes onesize bleier, som f.eks "Wonderoos". Det finnes også formsydde bleier, som er bleier med alt i, bortsett ifra at man trenger sperrelag (som er laget som gjør det vanntett, ullbukse, pul-trekk mm) Fordelen er at de er bare å feste på, og dra på en ullbukse for eksempel. Ulempen er da at de tørker sakte. I tillegg er det AIO-bleier (all in one) som er en formsydd bleie, med et påsydd sperrelag, som regel av PUL. Disse tørker sakte, men er helt klar til bruk. Disse er vanligvis også dyre. Formsydde og AIO er geniale om dere har en god tørketrommel. Skyt meg ikke om jeg tar feil, siden jeg kun har erfaring med formsydde, brettebleier og lommebleier! Jeg anbefaler deg tøybleieforumet på www.tettinntil.com, det er helt genialt! Der får du hjelp til å finne frem til det som er best for DERE, og man kan også kjøpe brukte tøybleier. I tillegg finnes der mønster på bleier, i tilfelle du vil sy selv. Lykke til!
Gjest Skrevet 27. mai 2007 #3 Skrevet 27. mai 2007 Eg har ikkje fått prøvd ut bleiene enno sidan chiquitin framleis er i magen, men vi kjem til å gå for brettebleier i starten (desse bleiene må brettast først, festast så med ein snappi og dra på ullbukse utanpå, høyres kanskje litt mykje ut, men det er billig og veldig lett å tilpasse ei nyfødt rumpe) Vi har kjøpt nokre andre bleier brukt for å sjå kva som kan funke for oss etterkvart. Det er veldig mange som svergar til Fuzzi Bunz (http://www.fuzzibunz.com/) - dei er enkle i bruk. Men eg har lyst til å prøve nokre som er one-size også, som passar heile bleieperioden sidan det blir billigare enn å kjøpe inn ein haug med bleier i S, M og L. Ulike nettsider du kan sjekke ut (i tillegg til å melde deg inn i tøybleieforumet på www.tettinntil.com - genialt bra!) www.kenguruloftet.no (masse info + nettbutikk) www.krusedull.net (lommebleier eller formsydde med sperrelag) http://www.mamut.com/stellerommet (lommebleier) Det går også an å bestille frå utanlandske nettbutikkar, men då kjem jo toll i tillegg (viss du kjøper for meir enn 200kr i gangen, og det er vanskeleg å halde seg under den summen *heh*) Eller om du kjenner nokon i USA eller UK som du kan bestille til, også kan dei sende det som gåve til deg - då slepp du tollen - og det blir billigare. Lykke til!
tredjemann 0 dager igjen! Skrevet 27. mai 2007 #4 Skrevet 27. mai 2007 Hei. Brukte tøybleier til forrigemann i godt over 1 og 1/2 år. Ble for styrete for oss etter han begynte i barnehage... men- men Vi brukte brettebleier fra Nøstebarn i starten. (Tror det varte helt til han var 8 mnd i hvertfall, men husker ikke helt, jo - kjøpte formsydde i julen og han er født i april.) Vi likte det godt fordi de tørker enormt fort, og i starten er det ganske så høyt forbruk på bleier hos nyfødte... Da er det greit at de tørker fort etter vask. De passet dessuten bedre på da han var liten. Det går veldig fort å brette de ; ) Siden har vi brukt formsydde fra Nøstebarn. Hadde dessuten 10 bleier fra Babykos (10 kr pr stk) med PVU-sperrelag. De måtte vi likevel bruke ullbukse utenpå. Var kjempefornøyd med bleiene fra Nøstebarn. Vurderer å supplere til denne ungen med et annet merke, bare for å prøve ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå