78mod Skrevet 26. mai 2007 #1 Skrevet 26. mai 2007 Vi legger jenta vår på 5 mnd mellom 7 og 8 om kvelden, litt avhengig av siste dupp. Og leggingen går fint. Men nå som vi har begynt med fast føde ønsker jeg å ha litt mer faste måltider. Det som er utfordringen er at tidspunktene for mat endres hver dag alt etter når hun våkner. Hun våkner nemlig alt fra 03 til 05, og får da mme. Hun sovner stort sett igjen, raskere når hun våkner 03 enn 05 da! Hun spiser ca hver 4 time, og det beste hadde jo da vært å spise 07, 11, 15 og 19 sånn at hun spiser rett før legging. Men idag spiste hun første måltid 05, og da blir jo alt annerledes idag. Matet henne både17 og 19 med mme, men når hun skal få fast føde så blir vel det litt voldsomt å tilby mat så tett. Dette er jo ikke akkurat noe stort problem da, men hadde vært greit å få litt mer rutine. Noen gode råd?
Gjest Skrevet 26. mai 2007 #2 Skrevet 26. mai 2007 Her har det også blitt mye surr sånn sett:) Nå gir vi melk klokka 10, lunsj 13, middag 16 og kveldsmat klokka 19 uansett når vi gav frokost. Han våkner en gang mellom 6 og 8, så noen ganger blir det veldig lite melk 10 og noen ganger litt mer. Det å tilby mat så tett byr ikke på så store problemer som jeg hadde trodd på forhånd:) Min har ihvertfall vent seg til når det er mat og overspiser ikke selv om det er "mulighet" for det om du skjønner:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå