Gå til innhold

Hjelp, hvordan få han til å ta smokk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyen vår på snart fire måneder gir tydelig uttrykk for at han vil ha smokk når vi forsøker å gi den til han, men han klarer ikke holde på den, han får ikke til sugeteknikken. Hvordan skal vi få han til å forstå dette? Vi vil gjerne at han skal lære seg å ta smokken. Hva gjorde dere andre som sleit med å få babyen deres til å ta smokk? Noen som har gode tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilken type smokk er det du har prøvd og gi han?

Skrevet

Eneste smokken babyen her vil ha er nuk sine..må dytte den litt opp i ganen og holde den til han suger seg fast...av og til legger jeg en liten bamse eller noe akkurat foran smokken..

Skrevet

kanskje en større smokk hjelper....str 3mnd+ satt bedre på vesla her.

Skrevet

Vesla tar bare avent sine. (har sett litt på nuk sine også, og tror dem går like greit, men har ikke kjøpt det enda.)

Grunnen til at hun ikke tar andre er at dem blir for korte.

Avent sine er lange, (like så nuk) og blir lettere og holde fast.

Velsa er nå drøyt 4 mnd og bruker nå avent 6-18 mnd smokk og den sitter godt i munnen hennes.

Skrevet

Vi sleit leeeeenge med å få Sebastian til å ta smokken, men etter en lang tid med prøving satt den bare en dag. Vi prøvde forskjellige typer, men NUK silikon ble til slutt godtatt. Jeg prøvde alle triksene jeg fant, dyppe den i sukkervann, switche med puppen, gi den når han var søvnig etc, men jeg tror han bare trengte litt tid til å finne ut av det selv. Fortsett å prøv litt hver dag og gjør det til noe positivt, ikke lurt å presse den på han hvis han ikke vil.

Lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...