Gå til innhold

Hjelp om soving på dagtid, trenger mange svar

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en baby på 3 1/2 måned vi tror sover for lite på dagen. Han har tre- fire lurer i løpet av dagen, men med mindre vi triller tur vil han sjelden sove lenger enn en halvtime. Hvor mye sover deres babyer? Noen som har gode råd for å få til lenger sammenhengende søvn uten å måtte ut å gå hver gang? Kan legge til at han sover ute i vogna, men alikevel bare en halvtime. Han sover forøvrig godt om natta. Håper noen kan hjelpe.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

Jeg skulle akkurat til å legge inn et innlegg om dette også. Svarer først på ditt: Min sønn på 4 måneder våkner ca. 0600 om morgenen, sover igjen i 0830, da i ca. 1 time. Så sover han igjen ca. 1200-1400..noen ganger litt mer, og igjen en liten lur i 17-18 tiden, ca. 1 time. legger ham for natta ca. 2030. Våkner flere ganger om natten for pupp... (sikkert 3 ganger pr. natt)

Men ikveld sovnet han kl 1930.

Når legger dere deres barn på denne alderen for natten?

Skrevet

Dette høres akkurat ut som min lille prins. Han er nå 6 mnd, og sånn har han holdt på siden han var ca 2 mnd. Han har denne tiden sovet ca 12 timer hver natt, fra ca 19.00 til 07.00. Så har han 3-4 lurer på hver 30 minutter i løpet av dagen. For meg er det viktigere at han sover hele natta, så jeg har ikke stresset med å få han til å sove mer på dagtid. Men har lagt merke til at han kan sove opp i mot en time dersom jeg er hjemme og legger han på et kjølig og mørkt rom på dagtid.

Skrevet

Hei, glemte jo å si noe om din sønn. Du sier han sover godt på natta. hvis han sover mye da, er det kanskje slik at han ikke har så mye søvnbehov om dagen? Virker han trøtt om dagen hvis han kun har sovet disse halvtimene?

Min sønn sover nesten bedre inne enn ute, men vet ikke hvorfor...når han sover inne, sover han på et litt kaldt soverom, hvor vi har det litt mørkt (men ikke så mørkt som på natten).

Mine barn har aldri sovet godt om natten, men om dagen sover de iallefall. Kanskje man ikke får begge deler?? Lykke til.

Skrevet

Hei. Han legger seg ca. 21.00 og sover til ca. 08.00. Våken 1-2 ganger for mat, så nattesøvnen er vi fornøyd med, er bare redd han får for lite søvn på dagen. Han virker veldig fornøyd helt til han begynner å gjespe og gni seg i øynene, og da kan han være vanskelig å få til å sove. Har trodd dette var fordi han var overtrøtt, pga for lite søvn på dagen.

Skrevet

dytter litt. Ønsker å høre fra flere!

Skrevet

jenta mi på 5 mnd sover også ca 3 lurer iløpet av dagen, og de er tilsammen på ca 3 timer. Frem til hun var ca 3 mnd kunne hun sove i to-tre timer i strekk, men så sluttet hun plutselig med det. Sover ca 11 timer om natten.

Jeg har lest at det er vanlig å sove rundt 3 timer på dagen i denne alderen når de sover godt om natten. Men når hun våkner etter kun 30 min så er hun ikke alltid uthvilt og blir fort trøtt igjen. Jeg må også stort sett ut med vogna, evt sette den på terrassen.

Skrevet

Jeg har ikke noe raad, men kanskje litt troest?

Babyen min sov lite paa dagtid (4 x 30 minutter) fra hun var ca. 2 mnd til 5-6 mnd (med god nattesoevn). Og hun sov 30 minutter, uansett om hun var i bil, i seng, i vogn ute, i baeresjal, osv, osv. Det var slitsomt for meg og for snuppa.

Rundt 6 mnd var hun plutselig i stand til aa sove mer enn 1 time sammenhengende paa dagtid, uten at vi gjorde noe som helst.

Jeg tror disse 30-minutterslurene er veldig vanlige, og det er bedre aa slutte aa engste seg for podens del - vanskelig aa si hva som er 'nok' soevn. Det gaar seg til etterhvert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...