Gå til innhold

Flere som har begynt å få mage?

Anbefalte innlegg

Skrevet

...har ikke vært sånn før, har da først fått en liten kul rundt uke 16....

Skjønner ikkeno'??

Lurer på om det kan være en sammenheng med at musklene i magen, lettere deler seg/blir fortere slappe denne gang?

Starter på uke 10 på mandag

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror en får tildigere mage etter hvert svangerskap, for kroppen vet hva som skjer:)

Skrevet

Er førstegangsgravid, så jeg ved ikke helt når det er vanlig å få en kul på magen. De siste 2 uker har jeg hatt problemer med å knappe buksene, og for et par dager siden gikk det ikke an å knappe den siste knappen. Det skal lige sies at jeg før svangerskapet trente masse, men da jeg oppdaget det, sluttet jeg å trene, da min mor har hatt 8 SAér på rad før meg. Er redd for det er arveligt, å vi (mor og jeg) bestemte oss for at det var best jeg holdte meg helt rolig de første 3-4 månedene. Så jeg tror da også jeg lett kan ha taget noen kilo på. Men det er bare på nederste del av magen, og er ikke gået opp i vekt.

Jeg er forfærdelig oppblåst på kvelden, og ser veldig gravid ut da, men det er jo bare luft. Det er litt irriterende ikke kunne knappe buksene, jeg syns det er litt tidlig å begynne med mammaklær. Er 12 fullgåtte uker i morgen.

Skrevet

Det er slett ikke tidlig å begynne med mammaklær i uke 12. Dette er mitt andre svangerskap og jeg ble så sensitiv på alt som klemmer på magen. Den glatte musklaturen i tarmene slapper mere av, slik at opptak av næring fra maten blir mer bedre og dermed sikres fosteret bedre optimal næring. Etter vi spiser fokuserer kroppen på opptak av næringen og da kommer det masse blod til magen også, så det er ikke rart at magen blir litt større. Med annengangsgravidmage, har den magen bare fyllt opp det tomrommet som var etter førstejente. Så jeg måtte begynne med mammabukser i uke 6. Så så fryktelig dumt ut at jeg måtte kneppe opp og igjen buksa hver gang jeg satt meg eller reiste meg. Bedre å føle seg komfertabel. Morsomt hvordan kroppen forandrer seg :o)

Skrevet

Jeg har en kul på magen allerede, er snart i uke 10. Har bare en dongeribukse som fortsatt passer, så jeg må vel gå til innkjøp av mammaklær snart... Tror nok at det meste er luft, for magen er ganske så hard... Også fiser jeg ganske masse, til samboers store fortvilelse. Hehe :P Men jordmor sier det var helt flott at man raper og promper, så jeg trøster meg med at det er helt OK :P

Skrevet

He he, melder meg på fise og gulpeklubben... Har fått mage jeg også, og den bare vokser seg til det dobbelte om kveldene. Føler meg som en ballong som er i ferd med å sprekke.

Skrevet

Jeg fikk mage da jeg rundet uke 9 jeg.. Merkligt.. Men sant skal sies at jeg har vel ikke hatt flat mage før svangerskapet heller da;) Men har problemer med å skjule graviditeten nå, så katten er vel snart ute av sekken ;)

Skrevet

jepp. og klart det er en del luft. men når jeg ligger om morran så kjenner jeg kulen har kommet opp..så skjønner egentlig ingenting jeg,..er i 8 uke med 3.barnet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...