Gå til innhold

måling av bmi.......

Anbefalte innlegg

hehe.... va på min første kontroll i går... er 17+6 og skal på ultralyd på torsdag 31.mai

stussa litt da jordmor sa at det nye nå var å måle bmi.........har nok hørt noe om d på radio om mange fete gravide som må slankes.....ingen fare her siden jeg kom langt under , men glemte å spørre hvorfor d er farlig for barnet. Noen som kan svare meg........

Jordmor sa også at det var slutt på å ta ctg når fødselen har startet....jippi....jeg har svært raske fødsler og synest d har vært et mareritt å ligge stille for å få ut den papirkurva.......Både gruer og gleder meg for ul på torsdag.........men hjertelyden var helt super i går......147-150 slag

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9417039-m%C3%A5ling-av-bmi/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var helt " normal" og spurte hvorfor de målte det. Det var så mange overvektige at de ville ha en oversikt på det. Ikke fare for barnet om man var overvektig, men det er en viss fare for svangerskapsforgiftning og svangerskapsdiabetes om man er det. Sistnevnte kan føre til store babyer og da må leger/jordmødre være litt obs iforhold til bekkenmåling av fødende.

Masse lykke til på ul torsdag. Skal selv da, men er da 16+3 og skal bare sjekke hvor jeg har blødingene fra. Det er ikke farlig for meg eller babyen men plagsomt, og jeg vil vite hvor rolig jeg må ta det......

Blødningene kommer om jeg bare rører meg litt for mye..........

Men det finns være ting. Alt er jo bare bra med mor og barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...