Fionella Skrevet 26. mai 2007 #1 Del Skrevet 26. mai 2007 hehe.... va på min første kontroll i går... er 17+6 og skal på ultralyd på torsdag 31.mai stussa litt da jordmor sa at det nye nå var å måle bmi.........har nok hørt noe om d på radio om mange fete gravide som må slankes.....ingen fare her siden jeg kom langt under , men glemte å spørre hvorfor d er farlig for barnet. Noen som kan svare meg........ Jordmor sa også at det var slutt på å ta ctg når fødselen har startet....jippi....jeg har svært raske fødsler og synest d har vært et mareritt å ligge stille for å få ut den papirkurva.......Både gruer og gleder meg for ul på torsdag.........men hjertelyden var helt super i går......147-150 slag Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9417039-m%C3%A5ling-av-bmi/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
babykos71 med en flott PRINS. Skrevet 26. mai 2007 #2 Del Skrevet 26. mai 2007 Jeg var helt " normal" og spurte hvorfor de målte det. Det var så mange overvektige at de ville ha en oversikt på det. Ikke fare for barnet om man var overvektig, men det er en viss fare for svangerskapsforgiftning og svangerskapsdiabetes om man er det. Sistnevnte kan føre til store babyer og da må leger/jordmødre være litt obs iforhold til bekkenmåling av fødende. Masse lykke til på ul torsdag. Skal selv da, men er da 16+3 og skal bare sjekke hvor jeg har blødingene fra. Det er ikke farlig for meg eller babyen men plagsomt, og jeg vil vite hvor rolig jeg må ta det...... Blødningene kommer om jeg bare rører meg litt for mye.......... Men det finns være ting. Alt er jo bare bra med mor og barn. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9417039-m%C3%A5ling-av-bmi/#findComment-9417307 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå