Gå til innhold

Glemte og kjøpe sviskesaft til min baby på 3 mnd. i dag=( Hvordan koker jeg egen sviskesaft?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye vann og hvor mye svisker?

Hvor lenge holder den i kjøleskapet?

Skal jeg gi den til han luknet? OG

Jeg skulle gi ca. 100 ml. av den ferdige på butikken.. Hvor mye skal jeg gi av en hjemmelagd? Er den sterkere??

Setter stooor pris på svar=D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bare koker svisker, og avkjøler vannet.. Kjør det gjennom en sil så du ikke får med sviske-deler..

Skrevet

høres ut som en god oppskrift, men er du i tvil så er det jo ikke livsnødvendig m sviskesaft.

Skrevet

hei, jeg sjekka på min sviskesaft. Den inneholder vann, sviskepurè og vitamin c, så det er nok ok å koke svisker og vann, sile GODT, og avkjøle. Akkurat mengden svisker i fht vann er en annen sak....kanskje det er tryggest å ikke gi sånn alt for mye..for å unngå at den lille magen slår seg helt vrang:)

Skrevet

Koker de vel og lenge, ca en times tid. Har i vann slik at den får passe konsistens. Bruker stavmikseren til å knuse restene som ikke har løst seg opp i vannet. Synes den blir noenlunde lik den som fåes i butikken.

Skrevet

Det er ikke livsnødvendig nei.. Men det er ganske viktig at gutten min får det hver dag, for han er så veldig hard i magen. Stopper vi opp en dag så ødelegger vi ganske mye...

Takker for svar=D

Skrevet

Man skal vel ikke gi svisker før barnet er 4 måneder?

Skrevet

Jeg trodde heller ikke det, men både de på sykehusapoteket og helsesøster sa at det ikke gjorde noe. På sykehuseapoteket så solgte de også sviskesaft som ikke hadde noen aldersgrense..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...