Gå til innhold

Først masse liv så veldig rolig...

Pregnosaurus 22/8/07

Anbefalte innlegg

Nå synes jeg det er veldig merkelig mønster i magen.

Noen dager nå har det vært armer og bein i alle retninger, det har vært helt ekstremt og nesten sånn at det ble plagsomt mye, fikk ikke ro til å lese og gjøre eksamen eller noenting jeg. I de siste to dagene derimot så har det vært veldig rolig, det er 'noe' bevegelse men det er heller lite, et lite dytt der og et lite spark der. Mao en ganske stor endring i bevegelsesmønster. Begynner å bli litt bekymret, selv om det ikke er sånn at det er helt rolig likevel..... (jeg er i uke 26+4)

Fortsetter under...

Sånn har jeg det også, begynner på uke 28 i morgen. Skal begynne å fylle ut registreringsskjema for sparking nå f.o.m. i morgen. Noen dager sparker bebisen som bare det - så er det roligere et par dager, også er det full fart igjen. Er visst ikke noe og bekymre seg for sa jordmor - den sparker ikke alltid på steder vi kjenner så godt - men jeg regner med at det vil ta seg opp mer fremover. Nå er den større og sterkere. Den har begynt å sparke rett nedover, og det kan den godt la vær - det er ubehagelig ;-)

Jeg har opplevd det samme.

Det har hele tiden vært mye variasjon.

Noen dager er det mye spark, andre dager er det lite. - Jeg tror ikke du trenger å bekymre deg!

Du kan jo lufte det for JM for sikkerhetsskyld ved neste besøk på helsestasjonen.

Lykke til!

Tusen takk for betryggende svar begge to.

Jeg ringte føden til slutt jeg, og fikk bekreftet at det ikke er uvanlig med endringer i bevegelsesmønster enda.. babyen kan sparke litt mer og litt mindre til tider og det er helt normalt. Jeg fikk tilbud om å komme inn å bli sjekket men har kontroll snart likevel så....

I dag våknet jeg opp og babyen hadde et lite 'kick' igjen..... sparkingen er i gang nå i hvert fall ;-)

Hei,

Jeg syntes det var fint å lese innlegget ditt, - godt å høre at det er flere som har det sånn! Jeg er kommet til uke 25, men kjenner godt at det er full aktivitet flere ganger om dagen. Så kan det være helt stille, - og jeg begynner å lure... Leste et sted at hvis du spiser noe søtt - eller drikker noe kaldt - kan du sette i gang aktiviteten på den lille. (Hvis du ikke ønsker å ha det rolig, da!)

Ser av svar fra andre her at det er flere som får spark nedover... Slett ikke behagelig, nei!

Ellers er det vel først fra uke 28 at man kan begynne å "registrere" sparkene, hørte at det kan variere veldig før dette.

Lykke til videre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...