Gå til innhold

Hmm... er det farlig for baby å ligge foran vindu (trekk)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har liten leilighet, og har egentlig bare ett alternativ til hvor senga kan stå på vårt soverom - og det er inntil vinduet. Hvordan vil det være for babyen å sove der i forhold til trekk og sånt? Det er mulig vi må prøve å ominnrede soverommet, men jeg forstår ikke hvordan vi skal få plass ellers! Og når ungen blir større, er alternativet å sove på kjøkkenet, det høres sikkert veldig rart ut, men vi har stort kjøkken, og et ledig hjørne hvor senga evt. kan stå. Soverommet vårt ligger innenfor kjøkkenet (litt merkelig planløsning på leiligheten...). Hva tror dere om det? Regner ikke med at vi blir i denne leiligheten i mange år, men en god stund sikkert...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Babyer skal ikke ligge i trekken, så dere må finne en annen løsning. Kan den ligge i vognen sin med helseteppe foran åpningen?

Skrevet

venninnen min sin kjæreste får ikke sove om ikke vinduet står åpent. vinter som sommer. så der i huset har babyen altid sovet i trekk.

å det har gått helt fint. men de kjøpte sånn pose som gjorde at babyen ikke klarer og sparke av seg dyna.

Skrevet

det går jo ant å vende hodet engs mulig bort fra vinduet og henge et tykt teppe over fotenden til babyen...

er ikke sikker på om det funker, men har gjort det slik selv..

når de sover ute i vogna så trekker det jo..

Skrevet

Den ENESTE formaningen jeg fikk av JM når jeg dro fra sykehuset var "la babyens soveplass være så langt unna trekken som mulig".. Og jeg fikk barn i beg av mai og det var varmt,varmt,varmt.. Så jeg ville ikke ha satt sengen foran vinduet.. Nå høres jeg sikkert veldig negativ ut her, men jeg ville nok heller ikke hatt sengen på kjøkkenet- tenk på matos og sånne ting som utrolig lett setter seg i klær etc. Evt så ha en seng på hjul som trilles ut dit på kvelden slik at dagens matfangst ikke får satt seg i dyne/pute etc

Skrevet

Du glemte å si om vinduet faktisk står åpent eller ikke, samt hvor gammelt barnet er. Et større barn tåler trekk bedre enn en nyfødt.

Kjøp et par tunge gardiner og heng foran vinduet. :)

Skrevet

små barn skal IKKE ligge i trekk!!!

Skrevet

Barnet er ikke født ennå, kommer i november så vi får se. Tenkte bare jeg ville høre med dere som har litt erfaring... Kan jo høre med jordmor på neste kontroll også. Vi forsøkte oss med å flytte rundt på seng og skap i går, og når vi tar bort et par skap trenger ikke senga stå inntil vinduet, men i hjørnet på samme kortside som vinduet, hvis dere skjønner. Jeg er var for lyder utenfra (det er uteservering like ved bakgården...) så vi sover stort sett med vinduet lukket, etter å ha luftet godt ut på kvelden. Og på vinteren har vi aldri vinduet åpent på natta. Et alternativ er å ha soveromsdøra åpen og lufte via vinduet på kjøkkenet. Vi målte forresten opp plassen på kjøkkenet - og jeg blir helt klaustrofobisk av den lille plassen der inne dersom senga skal opp. Tror altså vi flytter før det blir aktuelt ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...