Anonym bruker Skrevet 26. mai 2007 #1 Skrevet 26. mai 2007 Ser i et innlegg lenger nede her der det står at noen tror man ikke skal spise sjokolade pga det inneholder nøtter. Jeg er veldig glad i nøtter- peanøtter, cashew og egentlig alle nøtter:) Spiser det nesten hver kveld.. Er det farlig for babyen ? Hvorfor isåfall?
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2007 #2 Skrevet 26. mai 2007 Peanøtter skal du ikke spise. Men de andre skal visst ikke være like farlig.
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2007 #3 Skrevet 26. mai 2007 nei tror ikke det er bare om babyen spiser det selv pga. allergi og sånt.
catine Skrevet 26. mai 2007 #6 Skrevet 26. mai 2007 Det står jo ikke noe om at man ikke skal spise peanøtter på f.eks. ammehjelpen sine sider... Burde det ikke stå der dersom det er farlig?
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2007 #8 Skrevet 26. mai 2007 Mulig det går greit og spise det når man ammer da. Vet bare at barnet selv ikke skal spise det. Så da hadde hvertfall ikke jeg spist det mens jeg ammet.
Learning to fly Skrevet 26. mai 2007 #9 Skrevet 26. mai 2007 Ett barn skal ikke spise peanøtter før det er så stort att det ikke er fare for at det svelger vrangt. Dette fordi at peanøtter kan gi store skader på lungene, av en eller annen grunn som jeg ikke husker. Andre nøtter er ikke farlige på den måten, så vidt jeg vet. Du kan spise mens du ammer.
Learning to fly Skrevet 26. mai 2007 #10 Skrevet 26. mai 2007 Noen babyer får vondt i magen av nøtter. I begynnelsen kunne jeg heller ikkes pise sjokolade, og iallefall ikke nøtter. Nå kan jeg spise så masse sjokolade jeg vil (2mnd), men holder meg unna nøtter en stund til (spiste marsipan og da fikk han vondt da...)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå