Gå til innhold

Møter mye fordømmelse og moralprekner pga. ks

Anbefalte innlegg

Jeg skal til samtale om keisersnitt nå i juni. Jeg opplever at folk (gjerne da andre jenter som har født vaginalt selv) at det må jeg "aldri finne på, kommer seg sent, farlig osv...) Jeg har ikke noe behov for å fortelle gud og hver mann om min fødselsangst m.v... Hvorfor kan ikke folk respektere at slik gjør jeg det...så får de holde sine egne meninger for seg selv? Jeg er tross alt voksen og VET selvfølgelig hva et ks innebærer, men for meg i min situasjon er DET det enste riktige...Huff, det plager meg litt

Er 20+2 på vei...

Fortsetter under...

KAn ikke være mer enig med deg =o)

Jeg er også lei av at alle skal si hvor farlig det er og at jeg burde føde normalt osv,

Men er min kropp og hvordan jeg vil få ut min unge er mitt problem, Men hadde ks hvert så farlig hadde man aldri fått planlagt ks heller,

Nei jeg bare sier at jeg skal ta ks, ferdig med det, hvist de spør hvorfor da sier jeg bare at forde jeg har lyst jeg orker ikke og fortelle alle om min fødselsangst og blblabblabal

Så det plager meg ganske mye også, skjønner ikke hvorfor folk ikke bare kan respektere de valgene man tar, folk er forskjellig, sånn er det bare ..

skal ha ks 18 juli jeg da, gleder meg =o)

Hei

Heeeelt enig med deg i det!

Andre har egentlig ingenting med den saken å gjøre.De bør respektere at du er gravid og snart skal bli mamma,ikke legge seg opp i ALT.Det er vanskelig nok å gå gravid fra før om ikke det også skal bli et problem.

Takk for svar. Opplever også at folk jeg knapt kjenner lekser opp og ned for meg at jeg må føde normalt. Har selv bodd flere år i USA...i enkelte stater/sykhus må du be på dine knær om å føde normalt hvis det er ønskelig.

Jeg har lært meg en fin måte å svare på:

Et barn kommer til verden på 2 måter: vaginalt eller keisersnitt. Jeg har valgt keisersnitt - det er det som er best for meg. PUNKTUM :o)

Heia...

Er veldig enig med deg, har selv både født vaginalt og hatt ett KS, og skal selv inn til samtale for nytt ks nå 11. juni... Vi vet da hva vi går til ,er da ikke født igår... Det finnes mangen tusen grunner til at en vil ha KS og ikke nødvendigvis fødselsangst i ordets rette forstand, men ting som er med å hjelper på og som fører til fødselangst... Tro meg, jeg vet... Er ikke redd for å føde eller smertene men såååå mye annet rundt d... Støtter deg fullt ut og håper for din og babyen sin del at samtalen du skal på går bra og din vei... :o) Lykke til :o)

Klem

Annonse

Er helt uenig med deg når det gjelder keisersnitt eller ikke, men enig i at folk bør respektere ditt valg. Jeg ville aldri finne på å kritisere noen for å ta keisersnitt. Det er sikkert ikke et lett valg å ta.

Jeg gidder ikke å legge ut om det til gud og hvermann. Hva min forløsningsmetode blir, det holder vi til de nærmeste:)

men jeg har møtt veldig mye forståelse faktisk uten at de vet grunnen til det. Jeg har heldigvis ikke fødselsangst (det må være forferdelig), men det er andre ting som gjør at jeg skal på en samtale med sykehuset, og da sannsynligvis ender opp med planlagt ks. De som maser om de vanskelige tingene sammenligner ofte en "lett" fødsel med et dramatisk katastrofesnitt... Det er veldig FÅ ganger det er noen dramatikk i et planlagt KS. På en annen side er det jo best for begge parter (som regel iallefall) å ha en vaginal fødsel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...