Anonym bruker Skrevet 26. mai 2007 #1 Del Skrevet 26. mai 2007 Jeg fødte for tre uker siden, ble satt igang fordi de trodde jeg hadde svangerskapsforgiftning, hadde alle symtomer bortsett fra høyt blodtrykk. Morkaka kom ikke ut av seg selv etter fødselen så måtte operere den ut, det viste seg at den var helt råtten, hadde grodd fast i livmorveggen og var et under at lille tulla hadde det tilsynelatende bra inne i magen, men hun var lita. Blodtrykket steg noe voldsomt etter fødselen og bruker nå 4 trandate 200 mg om dagen. Er det noen som har vært i samme situasjon, for jeg lurer på hvordan det skal stabiliseres for man må jo etterhvert trappe ned på medisinene, og hvordan skal jeg da vite at det holder seg lavt, må måle det hver dag da... har også en del eggehvite i urinen, tre uker etter fødsel, er det noen andre som har opplevd det? Har hørt at det er vanlig at det forsvinner 3 til 4 dager etter fødsel... -urolig- Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9416529-svangerskapsforgiftning-og-h%C3%B8yt-blodtrykk-etter-f%C3%B8dselen/
bowie71 Skrevet 26. mai 2007 #2 Del Skrevet 26. mai 2007 Hei, Gratulerer med jenta! Jeg har hatt svangerskapsforgiftning i begge svangerskapene mine. Den første gangen stabiliserte blodtrykket seg ganske raskt etter forløsning (ca 2 uker). Med nummer to tok det mye lenger tid. Jeg hadde litt unormale (som ikke er uvanlig) blodtrykksanfall med enkelte målinger rundt 200/120. Gikk på blodtrykksdempende medisiner i ca 1mnd. Helsen bedret seg raskt når det først snudde. Jeg ble fortalt at det ikke er unormalt å ha høyt blodtrykk i mange mnd etter forløsning. Noen får vedvarende problemer med det, men det er mer sjeldent. Det er faktisk ikke unormalt å bli noe verrre rett etter forløsning, og i de tilfellene tar det lengre tid å bli helt frisk. Lykke til! Jeg vil tro du blir helt frisk igjen i løpet av sommeren! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9416529-svangerskapsforgiftning-og-h%C3%B8yt-blodtrykk-etter-f%C3%B8dselen/#findComment-9419342
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå