Gå til innhold

når kan en høre hjertelyden!?

Anbefalte innlegg

jeg var hos jordmor for en uke siden.er nå 13uker på vei.var da 12.jeg ville at hun skulle prøve å finne forsterlyden,for jeg går med en angst for at noe er galt.hun sa at hun ikke kunne høre den før jeg skulle på ul,å at jeg bare kunne vente på d.det er hele 5uker til.jeg får ikke fred!!!jeg skal til legen på tirsdag ang en annen ting,tror dere jeg kan be han lytte!?er det mulig å høre den i ikje 13+?!?!?!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9416104-n%C3%A5r-kan-en-h%C3%B8re-hjertelyden/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hørt at det kan være litt individuelt hvor tidlig man kan høre hjertelyden, men at det skal være mulig å høre den fra uke 12. Om morkaka ligger forann fosteret kan det være vanskelig å høre hjertelyden. Har også hørt at dersom mor ikke har så mye fett på magen er det lettere å høre hjertelyd tidlig. Har lest om ei som fikk høre hjertelyden alerede i uke 11! Jeg skal til legen når jeg er 12+1 og skal spørre pent om hun ikke kan høre etter hjertelyden da. Skal også spørre om hun ikke kan kjenne etter livmora for å se om den har vokst som normalt etter sist kontroll for da kunne hun såvidt kjenne den fra utsiden =)

det var rart at hu sa man ikke kunne høre den før UL..jeg var hos JM i uke 12 å fikk høre den klart å tydelig...jeg bestilte time i uke 10 bare for å høre på den...det var helt normalt det...! Hørtes nesten ut som hu ikke gadd å gjøre det på deg jo..hm..

Annonse

Første gangen hørte jeg den litt over 8 uker på vei.. Veldig svakt, og "bak" min egen hjertelyd. Hørte min, pluss en frekvens som gikk kjempefort, så det går an å høre den før UL ja!!!! Har ikke vært til kontroll denne gangen, men regner med jeg kommer til å høre den i uke 13 når jeg skal dit:)

Merkelig JM du hadde da....

Det jeg tror de sier at de ikke kan garantere å finne hjertelyd før i uke 16. For å unngå skremte, desperate mødre er det noen som ikke vil lete etter hjertelyden før det. Men å si at man ikke KAN høre den før UL, det høres merkelig ut...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...