Gå til innhold

redd for å prøve en tredje gang

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

etter en BO i uke 12, og nå en SA i uke 10, er jeg nå veldig redd for å prøve en tredje gang. det har tatt en stund å bli gravid ved begge tilfellene. vennene våre popper ut velskapte barn, ofte unnfanget ved 1. eller 2.pp, og det gjør alt så mye tyngre. selvfølgelig jeg glade på deres vegne, men alt topper seg på et vis. flere som har det på samme måte?

Fortsetter under...

jeg har hatt en MA i uke 14 og nå denne gangen en SA i uke 6...redd og redd..jeg vet ikke hva jeg skal si...jeg kommer ikke til å glede meg før jeg har sett liv på UL vertfall neste gang...men jeg gir meg ikke før jeg får barn, det er det største i livet og jeg har gledet meg til det siden jeg var liten....har blitt gravid på 3pp begge gangene så satser på at på 3.forsøk skal det gå bra:)

jeg har også mange venner som er gravide og det er selvsagt sårt...samtidig som jeg vet at den dagen jeg har en liten i armene så kommer jeg til å vere enda mer takknemlig for at jeg har fått båret frem et friskt barn...vi er enda unge så jeg prøver å ikke se så svart på det...

det var lettere å takle SA enn det var med MA, jeg var på en måte mer forberedt...

håper det går bra med oss begge to neste gang...

det fortjener vi:) urettferdi at når man ønsker seg noe så sterkt så går det galt...

så neste gang kommer jeg ikke til å teste så tidlig, og jeg kommer heller ikke til å glede meg før langt ut i sv.skapet..

(hadde vært hyggelig om vi kunne holde kontakten)

Hei - jeg har det på samme måte som deg.

Jeg har gått igjennom 4 IVF-forsøk og 2 fryseforsøk.

Jeg hadde en MA i uke 12 i januar og en BO nå i uke 8 som ble avsluttet forrige uke. Jeg vet ikke om jeg klarer eller orker å prøve mer.

Jeg er 35 år og etter at jeg har først prøvd så mange år på å bli gravid - er det nå slik at jeg plutselig blir gravid men jeg aborterer.

jeg vet ikke om jeg klarer å reise meg igjen - i natt fikk også min bestevenninne barn og selv om jeg gleder meg stort på hennes vegne som også har gjennomgått IVF så er dagen i dag ekstra sår da jeg selv så gjerne skulle ha vært i samme situasjon. Jeg vet ikke om jeg klarer å møte flere vegger,- men å ikke prøve føles heller ikke som noen alternativ......

uff, det er så trist å høre.

men jeg tror ikke du bør slutte å prøve heller. har lest flere steder at man skal ta en pause fra å prøve hvis man ikke er fysisk klar for det. da blir skuffelsen desto større hvis man mister. men på den andre siden så er det ikke så lett å bli fortrolig med det at man sliter med å bli gravid og bære fram et barn.

jeg går rundt og gruer meg til flere av vennene våre føder jeg også. flere som venter nå i sommer. går veldig fint å være sammen med venner og barna deres, men når jeg kommer hjem er det noe som mangler hos oss. det er veldig vondt.

og svar til deg stratosen: første gang ble jeg gravid på 5pp, og andre gang på 4pp.

jeg hadde utskraping forrige uke, så kan ikke begynne å prøve igjen før om ca to måneder. tiden går så sakte.

Annonse

Sitter å leser innleggene deres og gråter en skvett.

Hadde selv ma i mars 9 uker på vei, og fikk konstantert sa i dag. Jeg er 6 uker. Må bare vente på at blødningen skal komme ordentlig i gang.

Har en søster som skal føde i juli. Gleder meg på hennes vegne, men skulle såååå ønske at jeg også klarte å bære frem.

Selv om jeg virkelig ikke ønsker at noen skal oppleve dette vi jenter har opplevd, er det godt å ikke være alene.

• 2 uker senere...

Det er tydelig flere som mister mer enn en gang. Selv har jeg nå mistet tre, alle i uke 7.Det syntes jeg er meget mistenksomt...Det er da noe som må være helt galt? Flere som har erfaring på dette?

Det som er trøsten her i huset er at vi har en flott gutt på 1 år og 9 mnd, han gir oss så masse og får tankene over på noe annet!!!

Men kan ikke si jeg gleder meg til neste graviditet, tror jeg bare kommer til å legge meg ned og vente til jeg er 12 uker....

Masse lykke til jenter, håper på en spire som sitter i 40 uker for oss alle!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...