Gå til innhold

Slik gikk den første natten med avvending. (litt lang)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ina har sovet på samme rom som oss frem til i går.

Egentlig kan vi vel si at hun har sovet i samme seng som oss de siste 2 mnd. Dette har jo ført til dårlig søvn på meg.

Hver gang jeg har forsøkt å legge henne tilbake i sin egen seng, har hun våknet etter ca 30 min for å få pupp igjen.

Ble jo så sliten av dette så i løpet av natten endte hun alltid til slutt opp i sengen hos oss.

Var på 6 mnd kontroll i går, og helsesøster sa at vi kunne begynne med avvending på natten.

Følte meg veldig klar for dette, og da snuppa skulle legge seg for kvelden, flyttet vi sengen hennes inn på gjesterommet.

Det gikk overraskende lett.

Våknet 22.30 som vanlig for å få pupp.

Pappaen gikk inn, snakket litt med henne, gav litt vann og pakket dynen godt rundt, og hun sovnet igjen med en gang.

Jeg gikk og la meg i 23.30 tiden, men fikk ikke sove.

Syntes det var så rart å ikke ha sengen hennes ved siden av meg, ikke høre pusten hennes, lå og lyttet etter lyder fra rommet hennes.

Kl 1.00 våknet hun igjen, også som vanlig.

Pappaen gikk inn sånn som sist, hun suttret litt etter at han gikk ut igjen, men roet seg igjen.

Lå og ventet på at hun skulle begynne å protestere vildt, men det skjedde ingenting. Må innrømme at jeg ble litt trist og lei meg, er liksom en slags løsrivelse, jenta mi blir ikke så avhengig av meg lenger, mamma er ikke like viktig, hvem som helst kan jo gi henne mat nå. Og nå er det ikke så mye ammekos lenger heller:(

For å være helt ærlig lå jeg og gråt litt for meg selv, er jeg helt rar eller?

Var jo dette jeg ville jo....

Hun våknet i hvertfall kl 3. Da gikk jeg inn, hun gråt litt mer etter at jeg gikk, men roet seg overraskende fort.

Hun hadde en del urolig søvn frem til 4.30, da var det slutt.

Da hentet jeg henne inn til meg, og da klarte jeg endelig å roe meg nok til å få sovet noen timer selv også. Og da sov vi faktisk til kl 7.30, det har jo ikke skedd på lenge.

Hadde litt melkespreng da jeg endelig fikk henta henne...hehehe

men det går seg vel til.

Hadde ikke trodd det skulle gå så lett, kan jo være det er et engangstilfelle og at protestene kommer i kveld, men alikevel, er så stolt over flinke jenta mi:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ordnet seg på noen dager for oss også- hun sover mye bedre. er nok ofte mors behov sor kos om styrer hvordan man gjør ting rundt legging og søvn,\.

Skrevet

Det gikk jo kjempe fint det.. Husker selv at det var helt forferdelig å ta småen inn på eget rom.. Lå å lyttet etter han nesten hele natten..=o)

Er det slik at en helst bør avvenne barna med natt mat når de er 6 mnd? Er det noe hs anbefaler? Småen min er 6 mnd i dag, og må si at det hadde vært godt snart med en hel natts søvn.. Begynner å bli aaaalt for lenge siden nå..

Skrevet

Fikk beskjed av helsesøster at det bare var å sette i gang, for vektkurven hennes var så fin at hun skulle klare seg uten mat på natten nå. De mener at barn på 6 mnd ikke skal trenge nattmat.

Tros det har noe med tenner å gjøre også.

De pleier jo å få tenner rundt denne tiden, og da er det anbefalt å ikke gi mat på natten etter tannpuss.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...