Gå til innhold

LIllegutt har diare.. noe å gjøre med det eller bare å vente til det går over?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det begynte natt til i går.. Han hadde diare i hele går, og også i dag...... Noe å gjøre med det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det vedvarer så ville jeg kontaktet legevakta. Diaré går vel som regel over etter et par dager. Pass på at han får i seg væske! Litt er bedre enn ingenting, kroppen trenger det når det renner tvers igjennom... Jeg vet ikke hva annet man kan gjøre for så små barn.

God bedring til lillegutten din!

Skrevet

Jeg tror han får i seg nesten normalt med væske. Tror jeg bare skal amme han i hele dag, pga da jeg prøvde med grøt i går, brakk han seg flere ganger og kastet til slutt opp....

Skrevet

Om de er under 6 mnd skal de ikke gå mer enn en dag med diare før man kontakter legen visstnok...

Snuppa her hadde diare i nesten en uke, og hun ville kun ha pupp nesten. Men prøvde å spe på litt med vann blandet med eplejuice, slik at hun skulle like smaken (hun drikker fint rent vann igjen nå).

Vil han ha f.eks banan, så hjelper det mot diare.

Skrevet

Mina hadde diare i påsken i nesten 14 dager.. Værste jeg har vært med på:( Vil råde deg/dere til å lufttørke rumpa hans så mye som mulig og smøre og smøre og skifte bleie.

Viktigste er at han får i seg væske/mat. Mina hadde matlyst hele tiden, men det gikk jo tvers i gjennom da.. Gikk opptil en bleiepakke om dagen:( Jeg tok henne opp en gang på kvelden før jeg la meg og skiftet på henne.. Så våknet hun grytidelig og hylskrek fordi hun hadde bæsja..

Var hos legevakta et par ganger, hs og fastlegen. Da vi var hos lege vakta hadde det vart 1 uke, men da fikk vi beskjed om at det ikke var lenge nok.. Tenk å si det.. Mina var 7mnd.. Så begynte det sakte meg sikkert å gå over, men tok lang tid. Hun fikk store blemmer og åpne sår i rumpa si:( Fortsatt arr idag. Sårene blødde også..

Neste gang kommer jeg til å gå privat.. Ikke gi dere.. Stå på. God bedring til lillegutt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...