MajaO Skrevet 26. mai 2007 #1 Skrevet 26. mai 2007 Hei alle som er over 40 og prøver! Kanksje det er andre i samme situasjon? Vi prøver å bli gravide, og har blitt det, men mistet fire ganger i løpet av halvannet år. Vært gjennom utredninger på Riksen, og alt er heldigvis helt iorden. Møtte en fantastisk lege der som synes det er noe stort tull å ikke oppmuntre til å bli gravid så lenge alle hormonprøver og fysikken er på topp og at kroppen tydeligvis vil, men strever litt med å beholde den lille spiren. Det trenger nemlig ikke nødvendigvis ha noe med alder å gjøre. Så - vi er optimistiske og prøver igjen vi. Er det flere i samme situasjon???? mvh MajaO
elin40 Skrevet 26. mai 2007 #2 Skrevet 26. mai 2007 Hei, Snart 41 og vi prøver og prøver, men vi får det ikke helt til. Har prøvd siden midten av november. Men har en stadig optimist av en gynekolog da, så lenge hun er optimist er jeg det. *s* HAr prøvd 2 mndr. med Pergotime. Hjalp ikke det heller.... Får se hva hun sier når jeg kommer til kontroll i juni. Stå på, lykke til...
MajaO Skrevet 26. mai 2007 Forfatter #3 Skrevet 26. mai 2007 Hei... Viktig å ikke miste motet tross noen oppoverbakker. Jeg tenker at så lenge ingenting er i veien, så har jeg motet. Heldigvis tenker min mann på samme måte. Jeg er inne i min andre Pergotime kur. Ble gravid forrige gang, men mistet i uke 6 (det er nå over ett år siden). Så gjør et nytt forsøk med litt hormonhjelp. Jeg har EL, men legen på Riksen mener at det ikke er noe iveien for å gi et ekstra puff... MajaO
elin40 Skrevet 27. mai 2007 #4 Skrevet 27. mai 2007 Hei igjen. Ja enig med deg. Man må ikke miste motet, men det er litt vanskelig noen ganger, spesielt når kroppen min lurer meg, får gravidsymptomer, men likevel kommer tanten.... Jeg har ikke vært gravid enda, men har eggløsning så vet ikke helt hva som er galt, mannen min skal vissnok være fruktbar også. Ikke alltid at det klaffer altså. Men jeg sier ja til alt gynekologen foreslår i håp om at det kanskje klaffer. Har ett par venninner som heiagjeng, godt å ha de når det røyner på. Elin.
lykke8:) Skrevet 27. mai 2007 #5 Skrevet 27. mai 2007 Hei. Jeg er akkurar blitt 41 og har prøvd siden i fjor sommer. Vi hadde en SA i juli og siden ikke noe klaff. Men vi er optimistiske forsatt. Vi har begge barn fra før men skulle så gjerne hatt en attpåklatt. Tror vi er ganske avslappet til det men det har vært et veldig begivenhetsrikt på alle områder så en rolig sommer og høst håper vi gjør susen. Har ikke prøvd noe hormon tilskudd men skal til lege om en uke så jeg skal høre med henna da. Satser på klaff om ikke lenge!!!! Lykke til alle sammen.
Agne Skrevet 28. mai 2007 #6 Skrevet 28. mai 2007 Hei, jeg blir 41 sist i juni, er nå inne i min 24. pp. Hatt en sa aug 05 siden har jeg ikke vært i nærheten av noen pos. test. Har enda ikke gitt opp. Har tre barn fra 4,5 til 16, samme far fortsatt. Snart desperat, men vil ikke gi opp.
MajaO Skrevet 29. mai 2007 Forfatter #7 Skrevet 29. mai 2007 Hei alle. Det er viktig å ha med seg en positiv tankegang, og prøve å legge alt som heter eller smaker av stress bak seg. Tror det kan være en stor bremsekloss. Det er selvsagt vanskelig til tider, særlig når man er over 40 og ikke har barn fra før. Nettopp derfor er jeg så utrolig glad for at vi traff en lege på Riksen som ikke bryr seg om alder så lenge alt er iorden. Vi vet jo alle at eggkvaliteten daler med alder, men man må ikke glemme at dette også er statistikk. en sunn kvinne i 40-årene kan ha like god egg som en usunn 25-åring!!! Så lenge det er håp så prøver vi! MajaO
Ine:) Skrevet 29. mai 2007 #8 Skrevet 29. mai 2007 Hei, Jeg er 42 år og er inne i vår 9 pp. Min mann og jeg har to "voksne" barn hver fra før, og prøver nå på en felles liten attpåklatt. Jeg har også en positiv gynekolog, som har stor tro på at dette prosjektet skal lykkes. Så vi fortsetter prøvingen litt til vi, og forsøker samtidig å ikke fokusere så alt for mye på det, selv om det i dagene før og etter ikm er vanskelig å ha fokusen et annet sted... Vi får satse på en storstilt overgang til sofaen innen kort tid!
Beth Skrevet 29. mai 2007 #9 Skrevet 29. mai 2007 Men kjære, du er da stadig ung! Eg fylte 45 i vår, og har mista to gonger som eg veit om. Det er nok, det. Du får trøste deg med at du tydelegvis har lett for å bli gravid, og så kryssar vi fingre for at du blir verande gravid. Lykke til med prøvinga - godt å sjå at du er optimist! Klem frå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå