Gå til innhold

Desember: Hva "hjelper" deres små til med hjemme ?

Påan-igjen

Anbefalte innlegg

Trygve syns det er artig å "hjelpe" litt til med det han kan.

Han bruker å hjelpe meg med å tømme bestikkboksen i oppvaskmaskinen (jeg fjerner først alle kniver og evt andre spisse gjenstander). Er så stolt når han tar opp eks en skje og gir den til meg s,om legger den i skuffen. Som oftest så rekker jeg å tømme resten av maskinen mens han holder på med bestikkskuffen.

Er veldig nyskjerrig når vi kommer hjem med handleposer så han bruker å få ta opp matvarene (jeg tar først opp egg ol).

Ellers er han jo veldig glad i å koste, men vet ikke akkurat om det blir så mye renere her av den grunn.

Prøver å få han til å hive lekene sine i lekekurven, men det har jeg ikke lykkes noe særlig med enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hjelper til med å kaste boss. Der er han litt for ivrig til tider. Har kasta telefonen i bosset, walkie-talkien til søstra, hårklemmer i do osv...

Men han er veldig flink altså :-) Kaster i bosset det vi ber han om. Og så er han veldig flink til å bidra til å rote i huset, hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hermine elsker åfå en vaskeklut når eg tørker støv her. då vaska ho absolutt alle veia,åsså litt på seg sjøl innimellom..hihi

hjelper litt til å bære glass ut fra middagsbordet. e så konsentrert og stolt når ho går ut på kjøkkenet med de=)

herlig tid vi e inni i m de små no!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sarah snuppa liker å vaske rundt med en klut. Ta ut varer fra handleposene, går også rundt med en liten pose og putter lekene sine opp i der=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får hun en klut vasker hun gulv, bord, seg selv, lillebror osv.

Kaster i søppelet det vi ber henne om + litt til;)

Kommer til oss med alt hun vet hun ikke skal ta, som f.eks mobil, fotoapparat, fjernkontroller osv

Kler seg selv, men har ikke helt teken på det enda, hehe=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mye av det samme som Snupi.

I tillegg er hun litt ryddefrik, hun må ha korker på alt, juice, syltetøy osv, og så må alle skapdører stenges (pappan har en liten tendens til å la de stå åpne) Men jeg skulle ønske hun ryddet leken sine.....

Hun liker å hjelpe med å ta ut av oppvaskmaskinen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...