Gå til innhold

Jordbær og lakris


Queen_of_the_road*2_gull

Anbefalte innlegg

Har hørt at man skal styre unna jordbær og lakris når man er gravid.. Noen som vet om dette er riktig, og evnt. hvorfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det har jeg aldri hørt. Og hvis det er tilfelle er babyen min ille ute, for jeg har dilla på salt lakris. Det eneste med jordbær er etter man er født, hvis barnet har eksem, kan jordbær forverre eksemet.

 

Men vet det finne en brosjyre om kosthold under svangerskap, skal se om jeg kan finne den til deg :o)

 

Nam nam, jordbær og lakris har jeg tenkt å spise masse av i sommer :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk. :) Skal se hva jeg finner.

Ja, ble litt skuffet når hun jeg fikk høre det av sa det, for jeg elsker lakris, og jorbær og sommer hører sammen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har tendens til høyt blodtrykk bør du styre unna lakris og salt mat. Veldig mange har lavt blodtrykk i svangerskapet og da er det jo bare til å hive innpå med lakris:-) Jeg hadde svangerskapsforgiftning i mitt forrige svangerskap, og da er det viktig å prøve å holde blodtrykket nede. Jeg fikk beskjed om å holde meg helt unna lakris, hermetisk mat og andre salte matvarer av legen. Det var vanskelig siden jeg har dilla på lakris både når jeg er gravid og når jeg ikke er gravid, men jeg klarte det når jeg måtte heldigvis:-) Denne gangen skal jeg holde meg helt unna lakris slik at jeg iallefall har gjort mitt for at blodtrykket ikke skal begynne å stige.

 

Jordbær fikk du svar på lengre oppe, ja:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er greit for oss lakris elskere å vite:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...