Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 26. mai 2007 #1 Skrevet 26. mai 2007 Vi lurer på om lille gullet vårt kanskje kan ha fått kolikk. Han begynte på mandag (4 uker gammel) med å gråte i en halvtime, så neste natt en time og kvelden etter ca 2 timer. Torsdag var han rolig, men i går holdt han det gående i nærmere 3 timer. Han tar pauser mellom skrikingen, da kan han også sovne, men begynner å skrike igjen. Pausene kan vare opp til 10- 15 min. (Når jeg sier han har skreket i 3 timer, regner jeg også med pausene, ikke 3 timer uavbrutt skriking!) Sukkervann hjelper ikke, men lurer på om jeg skal prøve med minifom selv om dette ikke er helt anbefalt av Statens legemiddelverk.
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 26. mai 2007 #2 Skrevet 26. mai 2007 Kan jo være kolikk, vesla vår hadde det og hun skrek skikkelig i timevis uten stopp. Hørte at hun hadde det skikkelig vondt, det var ikke noe trassgrining over dette. Du kan jo prøve minifom, folk har brukt det i årevis uten at det har vært noen skandale før nå.
Regnbuens barn™ . Skrevet 26. mai 2007 #3 Skrevet 26. mai 2007 Høres veldig kjent ut, det kom gradvis og tok seg opp i styrke og lengde for hvert anfall. Prøv kiropraktor, bor du i Oslo så anbefaler jeg Jeppe Birkeli ved stadion kiropraktorklinikk, vi har brukt han og ble kurert etter 4beh, min venninnes baby ble og kurert etter 4-5beh.
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2007 #4 Skrevet 26. mai 2007 Koker du sukkervannet sterkt nok? 2 spiseskjeer sukker til 1 dl vann Gi 2 teskjeer. Virker det ikke etter 10 minutter, gir du to nye teskjeer. Ser mange her inne som blander altfor svakt, og da virker det ikke. Forøvrig synes jeg det hørtes ut som litt lite skriking til å kunne kalles kolikk. Sikker på at han ikke bare er trøtt? Prøv å få ham til å sove masse, om dagen også.
selma07 og engel Skrevet 26. mai 2007 #5 Skrevet 26. mai 2007 Jeg ville ikke brukt minifom, det har jo innvirkning på hormonenen til babyen din... Prøv med ammete selv, og gi litt til babyen din. ev kamillete! Jeg gikk på fenikkelkapsler som du får kjøpt på apoteket, og det funka bra. Vi var også hos kiropraktor, og det gjorde underverker for lille vennen. Min mamma sverger også til kokt vann!
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2007 #6 Skrevet 26. mai 2007 Prøv å la være å drikke kumelk eller spis produkter med kumelk i noen dager... hvis du ikke har prøvde Hilsen ei med et helt nytt barn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå