Gå til innhold

Sammenheng mellom røyking under svangerskap og ingen utdannelse

Anbefalte innlegg

Det er gjort mange studier på dette. Det viser seg at mesteparten av de som røyker under svangerskapet er jenter som kommer fra ustabile hjem, eller som ikke har høyere utdannelse. Rett og slett fordi de er uvitende om skadene et lite barn kan få om de blir utsatt for røyk.

Synes at jordmødre og leger må ta dette problemet alvorligere. Det skulle vært obligatorisk å informere skikkelig om skadene en kan påføre fosteret ved røyking. Det holder ikke bare å gi ut en brosjyre, og se seg fornøyd med det.

Men de som er skikkelig dumme er de som velger å tro at det ikke er skadelig å røyke under svangerskap. MAN KAN IKKE VELGE OM MAN VIL TRO PÅ DET ELLER IKKE. DET ER JO BEVIST GANG PÅ GANG!!!!!! Det er jo det samme som å si at: "jeg velger å tro at jorden er flat, for den ser jo flat ut og det høres ikke logisk ut at den skal være rund".

Og så har du de som forsvarer seg med å si at det er ikke sikkert ungen blir skadet, man øker bare sjansen for det. Ville dere latt ungen deres leke i en sterkt trafikkert vei?? Det er nemlig ikke sikkert de blir påkjørt, man øker jo bare sjansene for at det skal skje. (Ser dere hvor dum den unnskyldningen er?)

Håper inderlig at alle som røyker under svangerskapet sliter med verdens verste samvittighet. Det fortjener dere. Uansett hvor fælt dere har det, så har barnet i magen deres det verre!!!!

Fortsetter under...

Ja, det er bevist at det er skadelig -det er det sikkert MANGE som ikke vet. Får sikkert en supersmart unge du da, som nok aldri blir syk og sikkert blir minst 100 år. Burde vel vært slik at de som ikke sluttet helt med røyken burde blitt fratatt omsorgsretten for ungene sine, ettersom de er så færle -og sikkert ikke bryr seg om barna sine i det hele tatt. Synd det ikke er flere slike oppegående folk som deg her i verden.

Vel jeg for min del har 5 år utdanning ut over videregående og jobber med avvenningsproblematikk ifht rus. Du verden er ikke så enkel så det du vil ha det til, det er vanskelig å slutte å røyke og det er vanskelig å slutte å ruse seg. Jeg sliter med røykeslutt selv, av og på og det er ikke lett. Årsaken er ikke at jeg ikke er opplyst om farene. Mennesket handler ofte irrasjonelt. Tenk deg om!

jepp....bekrefter den......6 år på universitet+ annen 4 årig høyskole utdanning.....røykeslutt er vanskelig uansett hvor godt utdannet man er....

sånne argumenter er og blir teite.......det er alltid snakk om kompleksitet.......ikke intelligens eller utdanningsnivå....

...og jeg misstenker at de fleste av de som dyrker sin egen fromhet i form av å hakke på andre her inne er under det nivået hva angår intelligens at de i det hele tatt er i stand til å forstå at det ikke er snakk om evner........

så hold kjeft.....og finn på noe konstruktivt istede for å bygge moralske luftslott basert på fjollete sosio-økonomiske modeller som ikke tar hensyn til samfaktorer.......

det er ingen av dere som får et bedre liv av å opptre som predikanter inne på en møkka-debattside på et forum som bim.........

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...