Gå til innhold

Åhhh, så deilig! (et langt og sikkert kjedelig hjertesukk) :)


Gjest

Anbefalte innlegg

Min samboer og jeg har leid en leilighet i Oslo i litt over ett år. Leiligeheten var helt splitter ny da vi flyttet inn, og vi har både terrasse, og stort parkområde som tilhører leilighetene rundt her. Det ligger skjermet til, enda det er midt i sentrum, og det tar min samboer hele fem minutter å gå til jobb. Nå har vi alltid tenkt at vi selvsagt skulle kjøpe leilighet/hus før vi fikk barn, og dermed har vi lett litt rundt om kring i det siste, da vi med ett sto oppi det hele.. :) Vi har begge gruet oss litt for dette med lån, for vi trenger både bil og husvær, og dermed ville de blitt et heller høyt lån (vi betaler en rimelig sum her).. Men i kveld har vi diskutert litt, og funnet ut at vi trives så innmari godt her...Og med litt omorganisering får vi fint plass til en liten en. Det er jo ikke allverden de krever av plass de første levemånedene, og ettersom at min samboer ganske sikkert vil gjøre et ganske stort lønnshopp over jul er nok dette det lureste vi kan gjøre nå. Og nå er jeg så lettet..puh..for det er så deilig å ha bestemt seg for at det er her vi vil bo en stund til..Da har jeg også alle vennene mine i nærheten (skulle vi flyttet nå, ville vi nok flyttet ganske langt ut av Oslo pga. prisene)..og jeg har blitt så glad i denne leiligheten!! Sukk...Det var bare et lite hjertesukk fra meg..Nå kan vi BARE glede oss - uten å stresse med nytt hjem.. Måtte bare lette mitt glade hjerte - setter ingen krav til at noen som helst skal lese dette :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel..Jeg leste det nå likevel, og er glad på dine vegne. Jeg så for meg St.Hanshaugen når du beskriver hvor du bor. Stemmer det? He he. Det er jo vanlig at man får lyst til å kjøpe seg noe eget når en venter barn, men det er ikke alltid det beste. Jeg vet om mange par som har begynt å krangle pga. stresset rundt et slik kjøp,- det blir mange avgjørelser og store utgifter i en slik sammenheng. Dessuten kan det jo være at dere etter å ha fått barn endrer litt perspektiv på boforhold. Så jeg syntes dette var veldig lurt, jeg. Det høres ut som om dere har det deilig der dere bor nå,- 'why fix something that ain't broken'?

 

Kos deg videre med spiren og sommer i byen! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke langt unna - vi bor i pilestredet park :) Det er så mange utgifter akkurat sånn før den lille kommer til verden, og i tillegg måtte vi nok ha kjøpt en hel masse nye møbler dersom vi hadde flyttet.. Så det er nok et lurt valg - så får vi fordelt utgiftene litt utover. Det er sant som du sier; ingen vits i å flytte når vi stortrives her! :)

Goood sommer til deg også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at dere har snakket sammen og kommet frem til en løsning som fungerer for dere!!

 

Lykke til videre fremover, kos dere i leilighet og med graviditeten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...