Gå til innhold

Urolig ved amming

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tulla mi er 1,5 mnd og de siste dagene har hun vært veldig urolig under ammingen på ettermiddagen og kvelden. Hun spiser godt de første minuttene og så blir hun stresset og urolig.

Hørt at dette er at hun blir irritert fordi melka ikke kommer fort nok.

Noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre for at melken skal strømme like fort hele veien.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg fikk resept av HS på "Syntocinon".Det hjelper til med utdrivningsrefleksen av melka.

Koster ca 90 kr for en flaske (5 ml) , dyrt-ja.Men den funker med en gang!

Skrevet

Er det nesespray det eller ? I så fall, tar du det hver gang før du ammer ? Vanlige nesesprayer anbefaler de jo at man ikke skal ta altfor mange dager på rad.

Skrevet

Det er nesespray ja. I'Syntocinon inneholder samme stoff som du selv produserer for å sette igang utdrivingsrefleksen (oxytocin). Du sprayer 1 dose i ett nesebor ca 5min før amming. Jeg fikk med meg en slik fra sykehuset pga hadde så såre brystvorter, da trengte ikke babyen suge så hardt, og det ble ikke så vondt for meg å amme. Fungerte kjempefint.

(De "vanlige nesesprayene" du tenker på er gjerne de mot tett nese? De bør ikke brukes mer enn 10 dager sammenhengende nei, pga effekten da reduseres, og nærmest gir motsatt virkning. Mange bruker dem for lenge og blir nærmest avhengig.)

Skrevet

Samme skjedde her. Jeg pleide å gi nan fra flaske på kveldstid, etter noen slurker melk, fordi hun virket ikke mett etter bare puppen. Drakk ammete også,og det hjalp litt.

Skrevet

Har hatt såre brystvorter en stund nå, så da får jeg ringe til HS å få nesesprayen, kan jo prøve ammeteen også.

Takk for svar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...