Gå til innhold

Snart sommer, trenger hjelp med noen spm:)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Kanskje litt dumme spm men jeg trenger å vite dette. Kan man bade i basseng og hav når man er gravid?

Hvis man ikke kan, hvorfor kan man ikke?

 

Å kjøre karusell er det kun fare for abort frem til du er over 3 mnd på vei eller hele svangerskapet?

 

Håper på svar og tusen takk til de som svarer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

karusell burde du nok droppe helt, (desverre..)

selv har jeg planer om å plaske rundt i sjøen i sommer, og har aldri hørt noen advarsler om basseng! så det skulle nok være i orden!

 

(har forresten lest at babiser ikke burde bade i klor, pga klordamp gir økt skjangs for astma..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer også litt på dette med bading. Husker i 1997 var det masse forurensning i Oslofjorden, og da fikk min søster som var høygravid beskjed om ikke å bade. + At da jeg var 3 mnd på vei med tvillingene mine i 1998 var jeg på en gresk øy. Ble kjent med en jordmor, og hun annbefalte meg kun korte svømmeturer. Synes ikke det var lurt å ligge å plaske i vannet en halv time av gangen. Men husker at også sa at det ikke var bra å bli for varm. Husker jeg satt på hotellet de varmeste timene på dagen. Dette er jo lenge siden, men jeg reiser til syden 12 juni, så jeg tenkte jeg skulle undersøke hva som regnes som trygt nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke 100%sikker -men tror du bør holde deg unna basseng i sommer! Det skal hverfall jeg! Det er masse bakterier der!!

(Det samme gjelde vist du har urinveisinnfeksjon)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

basseng er IKKE farlig i det hele tatt. beste treningen for gravide er jo nettopp å gå å svømme i basseng. er også i klor basseng de holde baby svømming uten at det er påvist noen skade. ikke bekymre dere for mye, men karusel bør kuttes ut. kan få slag mot mage og div.. ang basseng, baby ligger godt beskyttet innen i fostersekken og slimproppen beskytter også. .

 

kos dere i sommer;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk beskjed av legen min at jeg burde holde meg vekke fra boblebadekar pga alle bakteriene som kan komme der. Regne med at det kan komme like mye bakterier i et basseng som mange bruker...? Dette må jeg høre med legen min om!

(det er vel og forskjell på hvor langt en har kommet i svangerskapet? Trening for gravide i basseng - da er de ikke i 1.trimester)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

svømming uansett i svangerskapet om en er i 1 eller 3. . skal vell være forsiktig vist en er i 3 for da kan slimpoppen proppe ut og div. .

de første mnd gjør ingenting..

boblebad vet jeg ingenting om. .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...