Gå til innhold

lilleprinsen får ikke til å drikke!(samme som skravle)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har lignende erfaring? I over 2 uker nå har prinsen (3mnd) hatt store problemer med å ta til seg melka (jeg ammer). Han HYLER bare jeg legger han til brystet, til og med FØR han suger. Han har mye surkling i halsen, har vært forkjølet veldig lenge. Antar at det har noe med det å gjøre. Veldig frustrerende, mest for han, men også for meg. Nå er gode råd dyre. Har snakket med lege, uten hell. Hadde ingen teori.

Han kan ikke ha særlig vondt når han svelger, for jeg har funnet ut at det eneste som nytter er å gi han mat når han sover. Han drikker i søvne, det går nesten alltid fint. Men det skal jo ikke være slik...

Føler jeg blir litt "hemmet" av dette, kan f.eks ikke gi han mat ute, eller når det er folk her. HJEELP!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du prøvd forskjellige ammestillinger? Sånn ellers så kan du jo pumpe deg å gi flaske/kopp eller med skje. Forstår godt at du blir fortvilet. Har ikke så mye mer å foreslå...

Skrevet

Uff, ikke noe særlig gøy det der. Er du sikker på at han faktisk er sulten? Tuppa her har begynt med det samme, men har funnet ut at hun faktisk ikke er sulten hver gang jeg legger henne til. Hun gråter når hun er trøtt, og spesielt en periode på dagtid, og da vil hun egentlig bare sove. Vet at de kommer i en ny fase rundt 3 mnd hvor de skiller mellom å gråte for mat, søvn, bleieskift osv..

Tja, vet jo ikke hvor ofte han spiser men kan jo være en tanke..

Skrevet

han er nødt å være sulten, det går av og til 4 timer mellom hvert måltid. Har prøvd ulike ammestillinger, flaske osv, uten at det hjelper. da han var 4 uker fikk han en bakterie som er så og si utryddet i norge, som gav han blant annet hjernehinnebetennelse. Man kan også i enkelte tilfeller få mentale reduksjoner som følge av denne, begynner nesten å lure på om dette kan vært årsaken. Bare spekulasjoner...bare rart han har fått problemene nesten 2 mnd etter han ble syk.,

Skrevet

Jeg tror ikke du skal bekymre deg så mye enda. Jeg ammer heller ikke oftere på dagen, og hun vil bare ha pupp når hun er sulten. Bortsett fra på natta når hun egentlig sover. Syns liksom jeg plutselig gikk over fra å amme hele tiden til å amme veldig sjelden.

Prøv å gå en tur med han i vogna når han skriker og se om han sovner, hvis han sovner fort så er han sannsynligvis trøtt.

Det var helsesøstra på hs som sa dette til meg, og det stemte bra for min del. Hun var bare ikke sulten.

Håper alt er bra med lillegutten din, og det tror jeg også:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...