Anonym bruker Skrevet 25. mai 2007 #1 Skrevet 25. mai 2007 Sønnen vår blir 4 år 3 juni. Må invitere til barnebursdag snart. Trenger litt hjelp med følgende: Vi skal ha et familieselskap, og et barneselskap. Mine veninner har barn på omtrent samme alder med gutten min, både jenetr og gutter. Så har min mann kamerater med barn omtrent på samme alder som gutten vår, og så har vi noen nabogutter på omtrent samme alder som gutten vår (alle ungene er mellom 3-6 år). Mine veninner og min manns kamerater med barn sees sånn innimellom. Disse leker han med sånn innimellom. Det er snakk om noen jenter, og noen gutter. Naboungene leker han med hver dag. Ingen av de er 4 år, enten eldre eller yngre. Ingen av disse naboungene er bestiser, men de leker og koser seg sammen fordi det er nå naboer... Så har han barnehagebarna. En i barnehagen er bestekompisen. Jeg og mamman er litt veninner, og de var bestekameraten før de begynte i samme barnehage også. I gruppen hans er det gutter. Han leker mye med 4 av de (inkl.bestisen) Så mitt spørsmål. De siste årene har vi hatt bortimot 20 unger her i barneselskapet hans. Det synes jeg er ALTFOR mye. Veninnene mine kommer med barn, kameratene til mannen med barn, nabounger + bestekameraten, men ingen andre fra barnehagen. For min sønns del hadde det vært nok med KUN bestekameraten i selskap Nå vurderer jeg og forandre på hvem som kommer. Er jo litt kjipt siden min sønn komemr i alle sine busdager, men noe må gjøres. jeg tenker å KUN invitere de ungene som er 4 år. Da er det litt lettere med tanke på viss jeg invitere de han leker mest med-baller det bare på seg. Viss jeg invitere han-må jeg invitere han osv. Er jo litt synd siden han leker med naboungen masse, pluss litt med mine venineners og kameraten til min manns barn, men jeg må bare sette en strek et sted. Så jeg lurer på følgende: Kan jeg kun invitere de 4 han leker mest med fra barnehagen, pluss en annen fireåring som besøekr oss mye(vennepar)? Og ingen andre. orker ikke invitere de han leker litt med. Når jeg spurte han hvem han ville skulle komme sa han disse guttene i barnehagen. Men er jo litt rart å kun invitere barnehagebarn da og ingen venner utenom??? Men jeg orker bare ikke. Det hadde blitt 18 unger med barneselskap med hans og mine venenrs barn go naboer, men 6 unger viss de i barnehagen pluss en annen 4 åring(han må komme). hva sier dere? Mye rot dette, håper dere henger med :-) ? Men hva med de 3 i barnehagen som ikke får komme da? Noen av de ungene er veninenr av moren til to av de som FÅR komme. Da snakker de i sammen, pluss ungene, og da føler jeg at jeg ekskluderer noen. samtidig er det jo ikke disse han leker aller mest med. De er liksom en gjeng på 4 stk. men hele gruppen kan jo komme, da blir det 7 stk. pluss han andre + gutten min. Totalt 9 stk. Men de 3 andre inviteres i så fall kun fordi jeg føler jeg må..... ååååå blir sprø. En annen ting er jo at siden det er 4 års dag, viss jeg ber barnehagebarn må mødrene være der. De kjenner jeg jo ikke..... Ved mine venner og min manns blir det gøy, og alle kjenenr alle go litt hyggeliger-for oss ja det var jo det da...det er jo SØNNEN vår sin bursdag, ikke for at jeg og pappan skal skravle...... Kom med gode tips.
2gullunger Skrevet 26. mai 2007 #2 Skrevet 26. mai 2007 Min sønn hadde akkurat 4 års bursdag. Han ville gjerne be alle han kjente, men en må jo sette en grense en plass. Tidligere bursdager har vi bedt barna til våre venner, men fant ut av i år at vår lille gutt kjente jo ikke disse, traff dem bare av og til. De ble liksom bedt fordi jeg var venner med mora og det syntes jeg ikke blir riktig. Vi ba alle guttene på 4 år i barnehagen, de er 6 til sammen bor på en ganske liten plass. I tilegg ba vi jente naboen på 4 år. Søskenbarenet hans og 2 tremenningen. Til sammen ble de 10 stykker. Dette hold i massevis. En kan jo ikke holde på med å be, kan tenke meg at det er mange foreldre som ber fordi de føler de må. Kanskje noen reagerer med lettelse med å ikke bli bedt for da trenger en ikke be tilbake. Kan ikke skjønne noen kan bli sure for å ikke bli bedt i bursdag, Det er jo begrensa hvor mye plass en har, og barna har det også mer moro hvis de ikke er så mange tror jeg. Så tror jeg også det er viktig å huske på at det er 4 åringens bursdag, spør ham hvem han vil be?? Det er jo de han syntes er de beste vennene. Når de begynner på skolen er det jo stort sett klassen de ber i bursdag. Tror det er viktig å ikke ta av når det gjelder barnebursdager, det blir jo rene komfirmasjonene! I de fleste barnehager holder de jo bursdag, så da får de jo feiret der også Vet ikke om du ble noe klokere jeg! Lykke til med bursdagen, minien blir nok fornøyd uansett.
Gjest Skrevet 27. mai 2007 #3 Skrevet 27. mai 2007 Jeg er helt enig med deg i al 20 barn i barneselskap er voldsomt. Dere skal be for at det skal bli et hyggelig selskap, ikke for å gjøre alle tillags. Vi har prøvd med små selskaper (6) og et større (11), og det små var absolutt det hyggeligste. Jeg er også nøye med å utforme invitasjonen sånn at jeg unngår at alle foreldrene også kommer (de er nesten mer krevende enn barna ) I barnehagen vår er vi nøye på at det lages naturlige skiller som feks alle guttene, alle jentene, alle som er født samme året el. Neste bursdagen til vennen vår blir det alle som er født samme år (de er bare 3) og bestekameraten hans. Barna i familien er jo med i familieselskapet uansett.
Kamomille Skrevet 1. juni 2007 #4 Skrevet 1. juni 2007 Vi måtte også prioritere i år. Tidligere har vi bedt våre venner med barn, men i år bestemte vi oss for å invitere kun de som gutten vår faktisk kjenner og leker med! Vi ba alle 4 åringene på hans avdeling, tilsammen 7 stk. I tillegg ba vi 3 andre barn som sønnen vår leker mye med. Vi kuttet ut våre venner med barn. dette er barn han kun treffer innimellom og kun fordi de er barn av våre venner. Litt dumt kanskje at det er kun 3 å barnehagen som ikke blir invitert......det kan bli litt sårt for barna det gjelder. det er ikke alle 4-åringene i barnehagen min sønn leker så mye med. Men vi ville ikke skape splid blant banra og valte derfor å invitere alle på hans kull. Tenk deg selv hvis alle de andre barna i barnehagen ble invitert i en bursdag unntatt din gutt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå