Aprilmor m/gutt i magen Skrevet 25. mai 2007 #1 Del Skrevet 25. mai 2007 Er i dag 11+4. Begynte å blø da jeg var 7+1, hatt sykemelding med beskjed om å holde meg helt i ro. Og alt dette er over. Det ser fint ut, pg blødningene stoppet når jeg var 8+5. Men så begynte jeg å jobbe igjen nå på mandag. Jobber på sykehjem. Og i dag fikk jeg et sammenbrudd før jeg gikk på jobb. Er så utrolig redd når jeg er på jobb, så redd for at det skal skje noe. Og holder det inni meg, så det tilslutt eksploderer. Det gjorde det i dag. Sankket med sjefen min i dag, og hun er så super grei. Men jeg hater å sykemelde meg, for jeg vet at det er vanskelig å få inn folk til alle vaktene mine. Men hun mente at jeg må tenke på meg selv. Og det gjør jeg, så kommer nok til å prøve å få sykemelding når jeg skal til legen på tirsdag. Men er så trist samtidig.. for jeg vil komme meg ut av huset, og bryte med denne redselen jeg har... Var ikke forberedt på at denne redselen skulle sitte i så hardt, selv om jeg har visst at jeg kom til å bli nervøs når jeg endelig lykkes med å bli gravid. Er jeg helt alene om en sånn situasjon.. eller er dere så redde oxo. Blir jo helt tappet av dette.... klemzer fra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9411935-har-s%C3%A5-d%C3%A5rlig-samvittighet-ovenfor-jobben/
susse Skrevet 26. mai 2007 #2 Del Skrevet 26. mai 2007 Hei på deg! Det er ikke vanskelig å forstå at du har blitt redd etter at du har hatt en blødning. Jobber selv i helsevesenet og det er et tungt yrke og det er veldig viktig at du tar vare på deg selv. Du skal ikke tenke på at det er vanskelig å få inn folk når du er borte. Det er sjefen din sitt problem. Jeg vil anbefale deg å få en aktiv sykemelding. Snakk med sjefen din om det er andre oppgaver som ikke er belastende som du kan gjøre når du da er på jobb. Hun er pliktig til å tilrettelegge for deg når du er aktivt sykemeldt. En aktiv sykemelding vil gjøre at du kan ta hensyn til deg selv samtidig som du kommer deg ut av huset og kanskje kan bryte med den redselen som har satt seg hos deg. Jeg har selv vært aktiv sykemeldt lenge pga bekkenet mitt. Fikk tilrettelagte oppgaver som jeg kunne klare og hvor jeg følte meg nyttig. Dessverre går ikke det lenger siden bekkenet mitt nå har blitt så intens. Så fra nå og ut svangerskapet er jeg fult sykemeldt. Men jeg vil anbefale deg på det sterkeste å prøve dette. Hvis redslen sitter veldig i vil jeg anbefale deg å ta kontakt med jordmor slik at du kan få hjelp til å takle dette. Det er ikke godt å gå slik. Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9411935-har-s%C3%A5-d%C3%A5rlig-samvittighet-ovenfor-jobben/#findComment-9414588
Millerine Skrevet 26. mai 2007 #3 Del Skrevet 26. mai 2007 Hei Tullemor! Det er så mange som får dårlig samvittighet ovenfor jobben når de må sykemelde seg. Det er så trist at det er slik, for det er helt feil! Alle har rett til å sykemelde seg, med god samvittighet!! men det er ikke så lett å se det slik med en gang, for vi har så mange følelser og innarbeida tanker når det gjelder jobben vår, plikter og høy moral. Det å sykemelde seg er jo ikke tegn på at vi er dårlige mennesker eller gjør noe vi strengt talt ikke burde, det er helt naturlig, og en flott mulighet som finnes for oss når vi ikke føler oss bra. Og særlig i din situasjon er det viktig at du klarer å sykemelde deg med god samvittighet. det absolutt viktigste i livet ditt nå er deg selv og din lille spire, ikke noe annet. Jobben din får helt sikkert inn en vikar!!! Selv har jeg også vært sykemeldt hele tiden etter at jeg ble gravid, og aner ikke når jeg er klar for jobb igjen. Heldigvis har jeg ikke dårlig samvittighet. Måtte jobbe litt med det i starten, men etter en del filosofering kom jeg på bedre tanker. Vi går hele tiden gjennom forskjellige faser i livet, og dette er en spesiell en, og da må hverdagen bli spesiel også. Sånn er det nå. Vi gjør vårt beste på alle plan, ikke sant. Skjønner også at du er redd etter blødningen. Men så godt at det går bra nå, og prøv å tenk på at du må stole på kroppen din. Tenk på alt den faktisk har klart!!!!!!!! Når jeg blir redd så tenker jeg at nå må jeg jaggu gi kroppen litt kredit. Den gjør en god jobb!! Men det er ikke lett, og jeg tror vi slitere alltid vil være ekstra paranoide i graviditeten. Håper du får snakke mer med jordmor snart, kan tenke meg at det vil være godt. Håper du får det litt lettere med tankene dine fremover. Klem fra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9411935-har-s%C3%A5-d%C3%A5rlig-samvittighet-ovenfor-jobben/#findComment-9415118
Aprilmor m/gutt i magen Skrevet 26. mai 2007 Forfatter #4 Del Skrevet 26. mai 2007 Tusen takk for svar folkens. Hadde en tung dag i går, men har det mye bedre i dag etter å fått ut alt. Har snakket med sjefen, og vi snakket da om aktiv sykemelding, så skal prøve å få det. For som du sier, så blir det for å føle meg nyttig, og å klare å bryte med redselen. Og vi har godt bruk for en tredjeperson på avdelingen akkurat nå, så sjefen syntes det var helt ok. Føler meg mye lettere nå, og håper legen har forståelse for problemet mitt. Mange klemzer fra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9411935-har-s%C3%A5-d%C3%A5rlig-samvittighet-ovenfor-jobben/#findComment-9415948
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå