Gå til innhold

overgangsstønad for førstefødte,venter nr 2..er i jobb nå..

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

heisann noen her som kan hjelpe meg litt her? er en smule frustrert over det offentlige og mangelfulle opplysninger..

tingen er den at jeg nå jobber 50% og får redusert overgangsstønad da jeg ikke bor med min datters far. nå er jeg gravid med nr 2 med min samboer (som kan bo sammen med meg foreløpig siden han ikke er far til jenta mi) han er sjøoffiser og på sjøen 4 uker og hjemme 4 uker av ganga, noe som fungerer helt topp for våres og min datters del :) kort fortalt;det jeg lurer på er.. jeg ble fast ansatt i jobben min 1.mars-07, hadde da vært ansatt siden 1.nov-06 via et vikarbyrå.. fra hvilken dato kan jeg regne med at jeg har krav på svangerskapspermisjon/penger? er det ikke en regel om at man må være fast ansatt i minimum 6 mnd før man går i permisjon? jeg er fryktelig dårlig og er sykemeldt akkurat nå,stortrives i jobben og håper det går over etterhvert så jeg kan tilbake.. går over i uke 9 i morra.. takker for svar, beklager hvis innvikla :)

Fortsetter under...

Jeg kan ikke si dette for sikkert, men tror du får 80% av de pengene du har tjent i seks av de ti siste mnd før du går ut i svangerskapspermisjon (seks av de ti BESTE betalte månedene)

Håper dette hjalp, hvis ikke kan du spørre NAV om hvordan dette fungerer! De er som regel veldig hjelpsomme med råd og kan fortelle deg regler om dette:)

Lykke til og gratulerer med spiren. Håper svangerskapet ditt går bedre i mnd fremover, iforhold til plager :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...