Anonym bruker Skrevet 25. mai 2007 #1 Skrevet 25. mai 2007 Min fastlege sa at dersom man har en oppvaskmaskin som har vaskeprogram på over 60 grader, at det er unødvendig å koke smokker og flasker, da alle bakterier dør ved 60 grader. Jeg har derfor aldrig kokt noen ting, men kjørt oppvaskmaskinen på 70 graders program, og smån har aldrig vært syk.. Dette er bare et godt råd, dersom dere er drittlei av og koke flasker.
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 25. mai 2007 #2 Skrevet 25. mai 2007 Hadde jeg ikke hatt mikrosterilisator, så hadde jeg kasta meg på rådet ditt ;-) Men jeg bruker den nok litt til, tar ikke så mye tid. Vesla er bare litt over 3 mnd og har supersart mage, så jeg vil ikke risikere noe.
vi blir 4 :o) Skrevet 25. mai 2007 #3 Skrevet 25. mai 2007 hs sa noe helt annet til meg da men.. hun sa at dersom man har normal oppvaskmaskin på 60-70 grader, dreper ikke dette bakteriene man er redd for! Da må man ha sånn oppvaskmaskin som er påkrevd på sykehus ol.. så her har vi sterilisert flaskene i seks mnd.. men nå har jeg endelig sluttet.. Må innrømme at det er noe skikkelig pes!!
Gjest Skrevet 25. mai 2007 #4 Skrevet 25. mai 2007 tror vaskemiddelet man bruker i maskinen ødelegger gummien/silikonen i smokken...
MammaDilla Skrevet 25. mai 2007 #5 Skrevet 25. mai 2007 Jeg tenker som så at dersom man må koke utstyret ved 100'C i 5 min for å drepe bakterier så hjelper det neppe med kun opv.mask. Men babyen din blir jo vant til deres bakterier i huset. Men jeg er nødt å koke fordi jeg gir melk til melkebanken.
Rose69 Skrevet 25. mai 2007 #6 Skrevet 25. mai 2007 Nå koker også jeg flaskene sjeldnere og sjeldnere.Lillegutt tygger på og stapper i seg alt som kommer i hans nærhet...så bakterier bør han være introdusert for nå. Men ellers r d viktig at man ikke bruker det varme vannet fra springen, der kan det finnes salmonella eller annet grums i rørene...
Babyfacepsycho Skrevet 25. mai 2007 #7 Skrevet 25. mai 2007 Jente19 & baby Emilia 14.04.07 Kan jo ta flaskene i oppvaskmaskinen og legge flaskesmokkene i vannkokeren da. =) Det gjør vi.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå