Gå til innhold

Hvor ofte vasker dere håret til barna deres? 1,5 år til 2 år..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vel egentlig aldri tenkt på "badefrekvensen" til lille før nå, det blir gjort etter behov, men når jeg nå gjør opp regnskap blir det vel ca 1-2 ggr i uka. Nå skal det sies at han IKKE liker dusjen, og syns det å vaske håret er et sant mareritt så derfor blir det såpass sjelden. Syns ikke det er noe vits i å tvinge gjennom noe han ikke syns er alright bare fordi det å dusje hver dag er en standard vi voksne har satt for renslighet;) han vaskes godt hver morgen og kveld, lukter ikke vondt og har rene klær hver dag. Men skulle han trenge et ekstra bad, må han selvsagt det;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han dusjer hver dag, men vasker sjeldent håret (har ikke så mye hår enda). Skyller igjennom det en gang imellom, og vasker det med shampo ved behov. Har en del hudproblemer i familien også, så jeg prøver å begrense såpe/shampo bruken mest mulig.

Skrevet

Lille gull bader ca annenhver dag, gjerne litt oftere..

Samme som de over her griser hun veldig med maten, og ELSKER å bade.

Vasker håret annenhver gang hun bader..

Hun er 19 mnd

Skrevet

Gullet her bader fortsatt hver dag.(selv om han er 14 mnd) Jeg har bare vasket håret hans med vaskeklut og badevannet og skylt han med dusjen etterpå, helt til for noen dager siden, da brukte vi shampo for første gang. Han har lite hår....

Skrevet

her bades det eller dusjes hver kveld, de e i fult fart hele dagen å griser å søler med mat osv

Skrevet

bades hver kveld og vasker håret hver kveld med bamse sjampoo

Skrevet

Går barna deres i barnehage her?? Ser som regel ik ut når jenta mi kommer hjem.. Sand over alt.. bader henne hver dag men ik med såpe hver gang. vasker håret hver 3 gang hun bader..

Skrevet

Hun er 18 mnd..

Skrevet

Vesla bader annenhver dag. Helvask med klut og vann den dagen hun ikke bader. I perioder bader hun oftere hvis hun er blitt kjempemøkkete i barnehagen. I perioder hvor hun er syk, så bader hun mer sjelden. Dette er jo en vurderingssak som alt annet.

Skrevet

Småen på 20 mnd har plutselig funne ut at det er skikkelig skummelt å vaske håret, så i det siste har det blitt vaska med ein fuktig klut. Har litt shampo på viss det trengs, men i og med at han blir rasande når vi skal skylle den ut begrensar vi det så mykje som mulig.

Ellers er han veldig glad i å bade, og badar ca ca annankvar dag, når vi står opp. Tar over håret hans med kluten når han badar.

Skrevet

I følge helsesøstra så behøver de ikke bade mer enn en gang per uke. Og mer om det er nødvendig, alle uker er jo ikke like. El. vaske man jo med klut hver dag da, både hender, ansikt og rumpe. :) Og ører og hals litt mer enn en gang per uke. Og håret holder å vaske en gang per uke når de er så små. Kjenner mange som gjør det, ikke noe uhygenisk ved det. Da barnet var mindre ble det 3 hver dag, men følte det ble for mye jo større h-n ble.

Skrevet

Dusjer med parfymefri såpe 1-2 ganger i uka. Vasker noen ganger kroppen med vaskeklut og vann utenom dusjedagene. Ansiktet og fingre vaskes hver morgen og kveld.

Skrevet

Bader alt etter som, men ca 2-3 ganger i uken. Vasker ansikt og hender og underliv hver eneste dag med vann.

Skrevet

bader annenhver dag så vasker håret på ham da...han er straks 21 mnd...men har masse hår og alltid hatt det=)

Skrevet

Hun bader ca annenhver dag, og da vasker vi som oftest håret hennes også... Hun får så mye grøt sånn i håret når hun har spist, så greit å vaske det ut... Hehe:O)

Skrevet

Skulle kanskje ikke svare jeg... Snuppa her er straks 1 år..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...