Gå til innhold

Kan virkelig legen ta så feil?

Anbefalte innlegg

Jeg ble gravid i januar og håpet de 3 første månedene skulle gå raskt slik at jeg kunne fortelle hele verden at jeg ventet barn.. La raskt på meg 5 kilo.

2 dager før de 3 månedene hadde gått fikk jeg blødninger tildlig på morgenen og dro til legen som etter en undersøkelse kunne fortelle at jeg hadde hatt en spontanabort.

Jeg måtte ta blodprøver 5 ganger iløpet av 1 1/2 månedene etter dette og fikk til slutt time til ultralyd for legen mente det kunne være igjen rester.. Jeg hadde tatt spontanaborten ganske tungt og syntes det var trist at dette ikke skulle ta slutt. og de 5 kiloene mistet jeg heller ikke..

Jeg la meg på UL-benken og kikket på skjermen foran meg. Plutselig ser jeg tydelig en liten krabat som ligger å spreller med føtter og hender og snur hodet mot meg! Jordmoren kunne fortelle at jeg aldri hadde mistet barnet jeg ble gravid med i januar, og ville gjerne ta en prat med legen min.

Det var det lykkeligste øyeblikket i mitt liv. Det blir travelt nå, føler jeg har mistet alt for mye av min gravid-periode, men skal nyyyte resten og gleder meg for hver dag som kommer! Har termin 20.oktober :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9410605-kan-virkelig-legen-ta-s%C3%A5-feil/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hey hey og gratulerer så mye. jeg opplevde en nesten lik opplevelse som deg. .

den 11 januar beg jeg å blø. .tok dette ganske tungt. var hos legen etter 4 dager med blødning. da var testen negativ. . de sender deg/oss ikke til UL normalt for å sjekke. legen regnet da med at du mistet, for så tidlig i svangerskapet kan de ikke gjøre noe alikavell. . kan jo ikke redde fosteret. jeg kom over det etter hvert, men mensen kom ikke tilbake så jeg tok en ny test 5 februar. den var positiv;) men jeg mistet da. . skulle hatt termin 20 sep nå fikk jeg termin 16 oktober. så jeg ble gravid med en gang etter SA.

så legen handlet egentligt normalt, men det liker ikke vi;) legen kan jo ikke forstå hvordan vi tar det. . .

men det med at det kan være den ene tvillingen som døde, da ser de på UL en tom fostersekk, hvertdfall 90 % av tilfellene sa legen til meg. .

men nyt det, det må vært en fantastisk følelse for deg=)

legene har ikke ALLTID rett. .

Annonse

Hei,

Nå fikk jeg ikke helt med hvor langt var du på vei da du mistet ,ville bare si at det ikke stemmer at man ikke kan gjøre noe så tidlig i svangerskapet for å forhindre at man mister . Har en veninne som bor i Polen ( der er rutiner og svangerskapsomsorgen litt annerledes enn her i landet ), som begynte å blø nokså mye da hun var 7 uker på vei. Hos oss i Norge er det ikke sikkert man hadde fått time hos lege en gang, men der var det annerledes. Hun kontaktet lege , ble innlagt på sykehus med nokså streng sengaleie og fikk noen medisiner for å støtte svangerskapet ( husker ikke hva det var, men noen hormoner sa hun ). Hun var innlagt i 3 uker før hun fikk endelig reist hjem. Og barnet er i dag frisk, sunn og absolutt normal snart 7 år gammel jente.

Så der er altså ikke riktig at man ikke kan gjøre noe så tidlig. Det er riktig at man ikke gjør noe for å redde tidlig svangerskap i Norge . Resten av Europa gjør det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...