Gå til innhold

Ammeproblemer..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min lille på snart 8 mnd har stort sett kranglet med puppen siden han ble født.Ammer ennå, men det har kostet. I Perioder er det nesten umulig å få han til å ta pupp. Nå spiser han godt med fast føde. Variere mellom 4 og 5 måltider om dagen. Her om dagen kom det tenner og etter det har han omtrent ikke villet spise pupp. Merker at jeg synes det er trist at han ikke vil ha - for man skal jo amme til minst 12 mnd.... Nå klarer jeg å gi han pupp til frokost og kanskje en gang til i løpet av en dag. Er det noen som har erfaringer rundt dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er det også slik. Min 8 mnd gamle jente har også hatt en lang periode nå med puppenekt. Hun spiser 4 måltider om dagen med fast føde. Har bare tatt pupp på morgenen en stund, og et par svelg til kvelds. Synes også at det er trist, for jeg merker det godt på melkeproduksjonen. Har hatt MASSE melk :) Har ikke fått noen tenner enda. Pga av at jeg har hatt så stor produksjon har jeg ikke tenkt på å venne ho til flaske med mme. Sliter så fælt med det nå. De skal vel ha mme istedet for mm fram til de er året, hvis de ikke vil ha mm? Noen som har tips til å få dette til? Drikker fint vann fra kopp, og dette sluker ho i seg i stedet for pupp, men er det nok?

Skrevet

Drikker din gutt noe annet i tillegg? Og eventuelt hvor mye?

Skrevet

Jeg prøver å tilby mm før alle måltidene.Han drikker vann, sviskesaft og eplejuice.. Prøver å variere litt - han drikker ganske godt så jeg er ikke bekymret veksemengden. Tror ikke det er nødvendig med mme - sto noe om det i den kokeboken vi fikk fra helsestasjonen. Han får i seg mme og det nødvendige gjennom grøten han får. Trodde at jeg skulle klare å amme godt til 12 mnd jeg..men så feil kan man nå ta. Ikke jeg som er sjefen lengre....

Hva gjør du?

Skrevet

Helsesøster ba oss kutte ned på væske til måløtider, ikke tilby så mye. Også tilby pupp etter maten.

Skrevet

Jeg også forsøker å tilby ho pupp før måltidene, men hun bare kaster seg bakover i bue. Så her er det full nekt! Hun får vann etter alle måltid. Og hun elsker sviskesaft! Har ikke forsøkt med andre drikker da. Mme har vi forsøkt mange ganger, både i kopp og flaske, men hun vil ikke ha. Får tro det er så farlig, siden hun drikker bra ellers. Trodde jeg også at jeg skulle amme lenger siden jeg har hatt så masse melk, men bestemmer det visst ikke selv... :) Synes det er synd, for det er jo bra for de små. Vi har noen viljesterke unger! :)

Skrevet

Ingen tvil om at de er viljesterke. Har forsøkt å gi pupp etter måltid, det virker heller ikke. Her er det også en utrolig bue bakover og hyling som om pupp skulle være det styggeste i verden. Jeg trøster meg med at han har fått godt med mm i snart 8 mnd og at han ikke minst ser ut til å like alt han får tilbudt av fast føde - det er jo tross alt det han skal leve på fremover...men selvsagt litt sårt innimellom...man vil jo....tror det kommer til å ligge der uansett hvor "tøff og rasjonell" jeg forsøker å være..

Skrevet

Trøster meg med det jeg også, selv om jeg gjerne vil litt lenger. Hun spiser og drikker jo bra ellers, så det får ikke være så farlig om puppen ryker. Men i går var det grining hos både mor og barn til kvelds, gikk heldigvis bedre nå i kveld :)

Skrevet

VI også, utrolig slitsomt - godt å høre at jeg ikke er helt vekk.... Viktig at ikke at ammingen ikke går utover forholdet mellom mor og barn. Det blir automatisk mye dårligere kontakt de dagene hvor vi har "kranglet"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...