Gå til innhold

Blir vogner alltid ødelagt på fly?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det var det en selger i butikken som sa til meg. Vi må ha med vogn (kombi sport emmaljunga) på tur til Malaga og tilbake, og er ute etter alle tips som kan gjøre dette til en så smertefri affære som mulig. Vi har valgt SAS fordi de virker minst kjipe når det gjelder for eksempel erstatning. Har noen erfaringer med dette?

Skrevet

vi hadde med en trille fra usa, 3 mellomlandinger og hjemkjøring på grunn av forsinket bagasje ved ankomst, og den var uskadet:-)!! Har inntrykk av at norwegian ødelegger det meste, uten å tilby erstatning. Har ikke flydd sas med vogn, men de har vært veldig greie ved ødelagt bagasje ellers:-)

Skrevet

Hei. Jeg jobber i SAS og jeg kan forsikre deg om at INGEN går inn for å ødelegge vogner med vilje. Det folk derimot tror er at når vogner går som "spesialbagasje" så betyr det at man er ekstra forsiktig. Det er feil. Det "spesialbagasje" betyr, er at det blir sendt fra en annen skranke pga ukurant størrelse. Den får dermed samme håndtering som all annen bagasje. I SAS har vi ikke noe "handle with care" labels. Om man derimot ønsker ekstra varsom behandling, så må bagasjen sendes via cargo. Men som sagt, det er ingen som går inn for å ødelegge. Desverre kan den komme i klem under en tung koffert, da man ikke har muligheter for å sortere bagasjen før utkjøring på den måten. Dette vil jeg tro og gjelder de andre flyselskapene. For å prøve å redusere fare for skade, så vil jeg anbefale deg å i det minste sende den i barnevognspose (fås på innsjekk, men må betales for om det er charter). Gjerne i 2 poser (understell og bag hver for seg). IKKE legg andre ting oppi sammen med vogna (mange som skal spare kilo på å lasse ting i vogna). Alt. er å kjøpe en brukt (bag)vogn som man har til reise. Noen paraplytriller kan og legges helt flate i ryggen.

God tur!

Skrevet

Hver sommer i den butikken jeg jobber får vi en storm av reperasjoner på flyskader. Vet ikke hvilke selskaper de fleste flyr med, men det virker som om alle som sender med vogner blir ødelagte.

Skrevet

Jeg har 3 barn og har reist med fly MANGE ganger. Har aldri fått ødelagt vogna før nå nylig. Reiste med Star Tour til Gran Canaria, med et flyselskap som heter Air Europa. Dypvogna vi hadde med ble helt skeiv på hjemturen. Star Tour henviser bare til flyselskapet, som holder til i Spania. Jeg sendte krav om skadet baggasje dit, men fikk ikke engang svar!! Men jeg fikk refundert alt på reiseforsikringen - all ære til Gjensidige!! Synes det var skikkelig uprofesjonelt av Star Tour, og reiser nok ikke med dem mer...

Skrevet

Har flydd med hovedvogna mange ganger og den er frendelse like hel. Noen riper kan alltids forekomme, men det er det verste vi har opplevd.

Når det gjelder flyhistorier så er det alltid de som har fått skade vi hører om og ikke de som er fornøyde.

Skrevet

Begge gangene vi har vært i syden har vi på forhånd kjøpt brukte billigvogner for å ta med. Har hørt om mange som har fått ødelagt vognene på flyet. Den siste vogna vi tok med var helt ny og den var ganske slunken da den kom fra til Spania. Skeiv og skakk og knirka og knaka. Så, jeg hadde ikke tatt med den orntli vogna, men en som det ikke er såååå farlig med.

Skrevet

Vi har vært en del ute å reist og vår har aldri hatt en skramme. Vi har sendt Xploryen vår avgårde med transportposen som er polstret på de "viktige" stedene. Dette har gått bra. Vi har derimot ikke turt å sende Brioen vår avgårde, pga manglende pose til den

Skrevet

Har akkurat vært en tur i Brussel og på flyturen hjem ble vogna vår ødelagt! Men vi fløy med SAS og da var det bare å henvende sg til en lokal butikk de hadde avtale med,også fikk vi helt ny vogn!! Veldig god service-takk til SAS :o)

Skrevet

Har flydd med vogn tre ganger. Første gang med charterfly til Gran Canaria. Hadde med oss Teutoniaen - gikk smertefritt det:o) Ta vare på posen du har vognen i hvis du skal til utlandet, for der får du (mest sannsynlig) ikke ny pose til hjemreisen.

Andre gang flydde vi fra Bergen til Harstad med Norwegian - men Teutoniaen igjen - gikk like fint som første gang:o)

Siste gang med SAS til Spania - Carena Easy. Gikk helt fint.

Skrevet

nei...men litt småskader her og der som til sammen er ganske irriterende. Min vogn som reise i fly mange ganger fikk skade første gang og siste gang...imellom noen småskramer som vi ikke brydde oss om. Første gang tok de bremsen på vognen...den var regelrett revet av...ganske irriterende når man skulle på ferie... Siste gang hadde de på en eller annen måte klart å lage masse små hakk i kalesjen på vognen. Småting, men når alt kommer til alt, godtok vi ikke det. Det var jo umåtelig stygt. Det som var så dumt da var at det ikke var mulig å få tak i ny kalesje...så vi fikk ny vogn, men måtte betale mellomlegg...fordi den vi hadde var 2 1/2 år gammel... Forstår tankegangen, men samtidig er det vannvittig urettferdig at vi skulle betale mellom 1 og 2000 kr fordi flyselskapet ødelag vognen som for oss var gulle god før vi sendte den avgårde. Så den prisen burde flyselskapet betale siden det var de som ødela...men nei...det måtte vi legge ut for... spesielt irriterende da vi bare trengte vognen et knapt år til...

Skrevet

Min Peg Perego reisetrille (med helt flat rygg slik at den for barnet vil være det samme som en vogn) har vært halve jordkloden rundt og har aldri fått en eneste skramme. Vi har transportbag til den, den er ikke polstret men den forhindrer at noen løfter vognen etter hjulene etc etc. Mitt tips er å sjekke vognen med èn gang dere får den, finner dere ut at dere har fått skade på den etter at dere har forlatt flyplassen har ikke flyselskapet etter hva jeg har forstått noen erstatningskrav ovenfor dere. Når det er sagt så dekker de fleste reiseforsikringer vognskader også.

God tur :-D

Skrevet

Vi har flydd mye fordi vi har familien på andre steder enn der vi bor, og da med både SAS og Norwegian, og ALDRI fått noen skade på vognene våre. Har sendt simo bagvogn, peg perego og nå sist OTH rundt forbi i landet og til utlandet. Pakk dem godt inn i posen du får på innsjekkinga, så går det sikkert fint.

Skrevet

Jeg har aldri fått ødelagt vogn på fly:-)

Skrevet

Vi var nettopp på reise med norwegian, og valgte og ikke ta med vogna da jeg vet at disse kan få røff behandling underveis...

Dette gjelder selfølgelig for alle flyselskaper.

Men hvis du har en reisebag for vogn så er du mye sikrere:-) Disse fins for endel vognmerker, og det kan jo være noe og tenke på hvis du reiser mye.

Norwegian sine restriksjoner for spesialbagasje, herunder barnevogner lyder slik:

Barnevogner, barneseter for bil, sykler, golfutstyr, ski, fiskestenger, annet sportsutstyr, malerier og skjøre gjenstander er i utgangspunktet ikke egnet for flytransport. Norwegian anbefaler våre reisende å pakke dette utstyret slik at det ikke blir skadet. Norwegian dekker kun skader på slikt utstyr hvis det er tilstrekkelig emballert i hard emballasje og emballasjen er skadet. Kun myk emballasje regnes ikke som tilstrekkelig emballasje på slikt utstyr. Vi anbefaler våre reisende å tegne egen forsikring på slikt utstyr. Du er selv ansvarlig for å pakke skjørt utstyr på en slik måte at det tåler normal bagasjehåndtering. Norwegian har ikke hard emballasje tilgjengelig på flyplassen.

Skrevet

Vi har fått ødelagt 2 vogner på fly. Heldigvis har det vært med SAS og da har det ikke vært noe problem å få ny vogn. :)

Vi gidder ikke en gang å rapportere skadene vognene får på bortover-turen fordi det skjer sikkert noe på returen også.

Nå reiser vi konsekvent med SAS pga den fine servicen når vognen blir ødelagt.

Skrevet

reiste masse når eldstemann var liten både innen og utenlands. har aldri vært borti at noe ble ødelagt.

Skrevet

Vi har reist over alt med både Maclaren paraplytrille og Jane vogn, uten at noen av dem har fått en skramme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...