Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjenner halsbrannen kommer snikende nå, som i forrige svangerskap. Kan jeg drikke Nyco? Øvrige varer fra apoteket smaker IKKE godt!! :-)

Skrevet

Vet ikke om du kan ta nyco. Jeg har det samme problemet, skikkelig mye halsbrann. Har funnet ut at enkelte matvarer forverrer (som f.eks banan og sjokoladekake) mens melk hjelper. På apoteket fikk jeg beskjed om at jeg kunne bruke Gaviscon. Finnes både som mikstur og som tyggetabletter. Jeg tenkte at det var greiest å ta tablettene da de er lettere å ha med seg i veska. Det fungerer kjempebra, er uten halsbrann i mange timer av gangen! Smaker ikke vondt, bare litt tørre å tygge i seg. Smaker nesten som Lovehearts (godteri). Anbefalt å prøve.

Skrevet

Takk for tips. Men jeg sliter virkelig med å tygge de tablettene du nevner :-( Og flytende mikstur er om mulig enda verre. Synes å huske at Nyco ikke smaker så aller verst, men er som sagt ikke sikker på om jeg kan drikke det som gravid.

Skrevet

Nyco går helt fint! Helt sikkert!!!!!!!!!

Skrevet

Fikk råd fra legen min om å prøve noen tbl som heter Aflurax, har fått masse utslett på beina etter at jeg startet med Gaviscon. Aflurax selges på apoteket og kan brukes av gravide, og de er ikke så stygge på smak som Gaviscon.

Skrevet

Pepcidduo. smaker peppermynte. tyggetabletter. de er helt fantastiske, smaker ikke vondt og bare å drikke litt vann etterpå. litt dyrere enn andre produkter, men de er noe av de beste også. anbefales på det sterkeste:)

Skrevet

Sliter oxo med halsbrann, og på meg funker litago sjokomelk...

Tar og de gavison eller hva de heter, men faktisk så funker litago bedre..

Lykke til ;-)

Skrevet

Kjenner også at dt kommer nå ...og tenker HJELP, hadde glemt hvor pyton det er. Synes at Novaluzid fra apoteket er det eneste som funker (og smaker godt, peppermynte).

...men er litt redd for å ta det for ofte, er skeptisk til alt som er å kjøpe på apoteket egentlig.

Noen som har noen "naturlige" tips? Har hørt om mandler og bananer, men synes bare det gjør ting enda verre.

Skrevet

Litago hørtes godt ut, det skal jeg jammen prøve :)

Skrevet

Huff ja - halsbrann suger!! Forrige svangerskapp supte jeg i meg 3 flasker med nyco til sammen... (72 doser pr flaske) Denne gangen kaster jeg opp bare jeg prøver en svak blanding. Så jeg har prøvd Aflurax, men syns de var grusom. Nå tygger jeg link for det er ikke såå ille. Flytende Gaviscon hjelper også, men jeg må holde for nesa i 1 min etterpå for å ikke kjenne den dårlige smaken..

Men tilbake til spm... Nyco går helt fint;) Legen min bekreftet flere ganger at det er helt ufarlig.

Skrevet

Vet Novalucid skal være veldig bra, fikk det på sykehuset med første avangerskap. Kjøpes på apotek, det er flytende, og smaker ikke stygt.

Skrevet

Jeg jobber på apoteket og vi kan ikke anbefale Pepcidduo til gravide uten at de har snakket med lege om dette... Tror det er pga liten erfaring ved graviditet... Vi anbefaler Gaviscon eller Aflurax som er omtrent det samme eller Novaluzid hvis de andre ikke gir god nok effekt. Bare et tips!

Skrevet

Jordmor ga meg noen "naturlige" tips mot halsbrann, og de funker! Ikke spise sterk og krydret mat, kutte ned på sukker og kaffe og ikke spise stekt mat om kvelden. En ekstra hodepute om natta hjelper også. Jeg måtte kutte ut brus også, fikk halsbrann med en gang etterpå :( Savner brus!

Skrevet

Når man virkelig plages av HALSBRANN så er ikke smaken på Gaviscon så ille.........Helt grei faktisk......

Skrevet

love hearts, hjelper meg hvertfall ;) , billig også

Skrevet

Novaluzid - tyggetabletter man får på apoteket - kan spises i svangerskapet og de smaker mint.

Skrevet

OBS! OBS! OBS!

Jeg sjekket litt på Pepcidduo, fordi jeg har vært grusomt plaget med halsbrann i to svangerskap. Sist undersøkte jeg mulighetene for å bruke Pepcid og Zantac, men ble advart mot det.

Forsiktighetsregler:

Pepcidduo inneholder famotidin, magnesiumhydroksid og kalsiumkarbonat, og brukes ved halsbrann og sure oppstøt. (...) Ved graviditet, amming, eller alvorlig nyresvikt, snakk med legen før du benytter Pepcidduo. Les pakningsvedlegget før bruk.

kilde: http://www.pfizer.no/templates/Page____712.aspx

Skrevet

Har aldri slitt med halsbrann selv, så jeg har aldri prøvd. Men har hørt flere som synes det funker med softis (om det bare er en unnskydling for å spise det vet jeg ikke ;)

Tenker jeg er raskt ute med å teste det selv iallfall :)

Skrevet

Det er godt mulig at softis funker, melk hjelper meg i allefall. Men problemet med softis er at halsbrannen har en tendens til å være verst om kvelden/natten og da er det ikke alltid greit å få tak i softis. Dessuten kan det bli litt mye is kanskje....

Skrevet

Jeg tror det er vaniljen i soft isen som hjelper, så man kan sikkert kjøpe vaniljeis på boks å ha hjemme i fryseren, eller kanskje vaniljesaus :)

Ellers bruker jeg Novalucid, Titralac skal vel også gå an å bruke når man er gravid, men det har jeg ikke prøvd.

Skrevet

Apoteket selger tyggetabletter som heter link. disse er helt supre mot halsbrann og sure oppstøt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...