Gå til innhold

utenfor livmoren...

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har desverre en svakt stigende hcg selv 11 dager etter det jeg trodde var en SA. Var til ul i går, hvor alt så bra ut, men fikk desverre svar i dag at hcgen fortsatt steg.

Noen som har opplevd lignende? Har fortsatt ikke noe særlig smerter. Bare litt mensenmurringer i den ene siden. har ikke time på sykehuset før på onsdag. Gynekologen sa at kroppen mulig kunne ordne opp selv. Noen som har opplevd dette?.

Huff nå har jeg vært igjennom en MA en SA og nå dette. Er så sliten og lei meg.

Fortsetter under...

Hei,

Var gjennom akkurat det samme for 2 mnd siden.

Ventet min siste menstruasjon den 19/3 (er veldig regelmessig) tok en graviditetstest 20/3 som var negativ. 23/3 testet jeg positivt (veldig svak strek) og den 24/3 begynte jeg å blø. Tok en ny test seinere på dagen som var negativ. Gikk utifra et det var en tidlig SA. Blødde som en vanlig menstruasjon i 6 dager. Etter dette hadde vi ubeskyttet sex lørdag 30/3. Jeg begynte å småblø litt 1/4 . Var hos lege den 3/4 der grav. test var veldig svakt positiv og livmor litt forstørret. Han sendte meg til gynekolog som tok en kjapp innvendig ultralyd. Kunne ikke se noe og mente det var rester etter spontanabort. Uken etter tok jeg en ny test (11/4) fordi jeg har følt meg litt kvalm og var veldig trøtt. Den var klart positiv så jeg ringte gyn på ullevål og kom inn dit for en sjekk. De kunne ikke se noe tegn til graviditet og mente det var ennå rester etter spontanabort. For sikkerhetsskyld tok de en blodprøve 11/4 og 13/4. HCG nivået var da stigende men ikke så mye. Tok ny blodprøve mandag 16/4 der HCG nivået var 726, tok en innvendig ultralyd og de kunne ikke se noe galt men mener det helt sikkert er en graviditet utenfor livmor. Hadde ikke vondt og følte meg kun litt småkvalm og trett. Snakket med en jordmor på helsestasjonen som mente at jeg skulle ta det helt med ro og at dette slettes ikke trengte å bety noe galt. Det hele endte ihvertfall med at jeg fortsatte å måle HCG, som steg sakte. var inn og ut av sykehus for ultralyd, fikk en utskrapning i slutten av april for da mente de det var en ny sa og at det var rester i livmor, etter dette måtte jeg inn igjen, hcg steg og tilslutt så de at det hadde festa seg i ene eggleder. ble operert og måtte fjerne den. Uff, var en laaang og endeløs greie. Fant da ut at jeg hadde hatt en SA også blitt gravid igjen med engang utenfor:(. Hadde heller ikke smerter. Håper du finner ut av det. Har nå akkurat hatt første mens etter inngrep og det virker som om systemet er igang igjen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...