Gå til innhold

Vann i kroppen

Iltaet venter tvillinger

Anbefalte innlegg

Jeg er bare fullgått 24 uker, men har allerede fått mye vann i kroppen, og da særlig i føtter og hender.

Når jeg var hos jm for 2 uker siden, syntes hun det var litt tidlig å få det.

Har dere andre noen erfaring og evt førte det til sv.forgiftning?

Er bare så redd for at det ikkje er normalt så tidlig....

Fortsetter under...

Hei!

Jeg fikk også plutselig veldig hovne bein her en dag (er i uke 28 nå).Da ringte jeg jordmor som sa at det var normalt å få det tidlig når en venter tvillinger. Hun syntes det hørtes helt normalt ut. Men hvis jeg hovnet opp mere og følte meg uvel måtte jeg ringe tilbake.Noe jeg ikke gjorde.

Var på apoteket og kjøpte meg støttestrømper idag og det hjalp veldig. Jeg og tenkte på dette med sv.skaps.forgiftning. Det er bare å ringe jordmor og spørre. Bedre det enn å gå å tenke og være bekymret.

Jeg begynte også å få vann i beina rundt uke 22. Jm mente at det var ganske normalt for tvillinggravide og siden jeg ikke hadde proteiner i urin eller høyt blodtrykk var det ikke farlig.

Begynte med støttestrømper type 1, sånne reisestrømper de solgte på apoteket, og de har holdt en stund.

Nå har det samlet seg mer vann i beina, og jeg har måttet gå opp i type strømpe. De var endel dyrere (550 i stedet for 200), men de virker veldig bra.

Har fortsatt litt vann nederst i beina om kvelden, men leggene mine er mye slankere enn de har vært på leeeeeeeeenge!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...