Gå til innhold

Strømpebukse - debatten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ser selv helsesøster i kommunen her jeg bor (østlandet) og jobber daglig med helsekontroller på nyfødte og opp til 3 år.

Tror hele debatten beror på litt misforståelser kanskje. Strømpebukser er ikke bare strømpebukser lenger. De fåes i tykk ull, tynnere ull, tykke strømpebuser for vinter....og så kanskje forhåpenligvis de dere bruker nå, litt tynnere bomull.

Når det kommer til strømpebukser og luer på norske smårollinger så er det veldig gjerne et norsk fenomen. Vi har lett for å kle på barna våre for mye, i frykt for at de skal bli syke. Rådet mitt er å bruke sunn fornuft. Vi her på stasjonen råder foreldre til barn over 1 år å droppe strømpebukser når gradestokken er over 15 grader. På denne årstiden går barna likevel med langbukser og sokker, så det skal litt til for å bli syke av en uteblivende strømebukse.

Men, alt kommer jo an på hvor i landet man bor. Vi råder foreldre ut fra temeratur her på østlandet. Hadde jeg jobbet oppi nord ville nok det vært annerledes.

Synes det er moro å følge innleggene her på BIM, men synes det er trist at det blir litt stygg tone mellom dere. Kunne ønske menn var mer på banen på BIM, men det tilhører sikkert en annen drømmeverden? Hehe..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

må bare si at til å være helsesøster har du meget usakelige innlegg, tenk å svare folk som har strømpe bukse på ungene sine med

"stakkars unger" og "sønnen min har maken, i skapet hjemme..."

meget uprofesjonelt, syns nå jeg, er du virkelig helsesøster, bør du jo klare å svare på en mer sakelig måte, og om du syns det er trist at det blir en stygg tone her inne, så kan du jo la vær å bidra med spydige kommentarer....

Skrevet

"Dessuten sier helsesøster at de "fortviler" over alle småbarna de får inn hver vår/sommer med varmeutslett.Klart jeg kler barna mine etter temperatur og ikke kalender....nå mener jeg de folka som OVERDRIVER påkledning. "

Dette skrev du selv i strømpebukseinnlegget. Så at du er helsesøster må du dra lengre ut på landet med.

Men utrolig morsomt at folk kan bli så engasjert i andres klesvalg. Ler meg skakk! ;o)

Skrevet

Om dama er helsesøster eller ei...enig med henne uansett.

Skrevet

Helsesøster eller ikke ..........jeg er også enig. Jeg setter på sønnen min bomullsstrømpebukser om morgenen når han skal i barnehagen. De spiser frokost før de går ut... når jeg henter har de tatt den av. Det synes jeg er greit for da er de jo inne........... han går ikke enda så jeg synes det er greit med strømpebukse en stund til!

Siden været er ustabilt sender jeg alltid med litt tykkere sokker og lue

Skrevet

1.Etter å ha lest innleggene dine på det andre innlegget tror jeg ikke du er helsesøster,i så fall er jeg glad du ikke er det til mi unge.

2.Du svarer med både nick og som anonym i hytt og pine,stå for meningene dinehver gang du trykker og ikke annenhver når man ser at du faktisk svarer på et svar du først har fått tilbakemld på som anonym! Avslørende...

Skrevet

Jeg er enig med deg, jeg, helsesøster.Synes også det er mange "ufine" kommentarer på disse sidene....

Skrevet

Her er det folk som lar seg provosere av en helsesøster...eller kanskje det ikke er ei helsesøster...kan hvertfall tenke meg at denne mineliten har det moro med dere lett provoserte damer....

Skrevet

Jeg vil bare si at jeg støtter innlegget ditt, og synes det er trist at folk hisser seg opp fordi de er uenige om bruk av strømebukser.

Skrevet

Men nå er det jo mineliten selv som har laget denne dårlige stemningen på den tråden da, ved å fyre oppunder med nick og som anonym.

Så det var vel ikke mange som hisset seg opp utenom HI her:-)

Skrevet

Bare et lite spm.

I opplæringen her om barn.

Var det aldri oppe at det er forskjell på hvor varme og kalde et barn er?

Tre barn her og 7 åringen her er gjennomsvett mens andre fryser så jeg tror nok det faller til hver enkelt foreldre som kjenner barnet sitt.

Skrevet

Mitt barn er det min helsesøster kaller en "varm-type". HAn holder bra på varmen og blir fort svett.

Kunne være i svømmebasseng i over 1 time når han var 10 mnd uten å bli kald, mens noen jevngamle ble "flekkete" i huden og måtte opp etter 20 min, og noen kunne være ute i 45 min.

Det sier litt om hvor forskjellige barn er.

Jeg selv er en kald type, kan fint gå med hettegenser når det er 27 grader ute uten å merke så mye til det. Mens min samboer er en varm type og kan lett bare ha en t-sjorte under jakken på vinteren.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...