Gå til innhold

(Flytter denne over hit, får ingen respons på Amme...) : Jobbe igjen :-( og amming

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går det an å amme bare morgen og ettermiddag/kveld?

Jeg begynner å jobbe igjen om ca to uker. Snuppa er da 8 mnd. Ammer fortsatt, i tillegg til 2 faste måltider om dagen. Puppen vil hun ha ca hver tredje time. Hun får mme (100-200 ml) som siste måltid, da jeg har mindre/veldig lite melk om kvelden.

Jeg vil gjerne fortsette å amme, men det blir jo betydelig mindre. Må vel begynne nedtrapping nå... Men det jeg lurer på: Er det egentlig mulig å gå ned til å amme bare morgen og ettermiddag, eller vil jeg da miste melka?? Orker ikke å ha med pumpe på jobb for å stimulere produksjonen i løpet av dagen... Vaske & koke, det har jeg ikke tid til da.

Noen som har erfaringer med dette? Går det? Eller er det slutt på ammingen for denne gang?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ammer praktisk talt nesten bare 2-3 gg i døgnet, inkl en om natten. Og har gjort det lenge nå. Det har jo blitt mindre melk, men det går:) Antistoffene konsentreres enormt når man ammer bare litt, så bare prøv å holde ammingen i gang. Jeg hadde heller ikke giddet å ta med pumpe på jobb osv. Du kan jo evt pumpe litt på kvelden etter at Martine har lagt seg.

Skrevet

Ang nedtrapping vs det å miste melk har jeg dessverre ingen idè om, men når mini her var 8 mnd så ble hun bare ammet morgen og kveld og da som et tillegg til de 4 faste måltidene hun da hadde pr dag. Nedtrappingen var det hun selv som stod for, hun hadde rett og slett hverken tid eller lyst på pupp midt på dagen..

Går sikkert helt flott å bare amme morgen og kveld :-)

Skrevet

Hei! Tror alle dibbere har reist på pinseferie jeg...

Håpet jeg skulle få litt flere tilbakemeldinger, men men...

Enda godt du er her!! ;)

Party party i kveld, skjønte jeg på en annen tråd her? Kos dere masse!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...