Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vår gutt skriker ganske mye, lurer på om det er normalt eller om jeg det er noe jeg spiser. Han er 4 uker og skriker kanskje 20 min x 4 ganger per døgn. Denne skrikingen er hylskriking og han har sterke magesmerter.

Lurer på om det er noe i morsmelken som han ikke tåler, bør jeg prøve MME? Er det noen som har gode tips. Har kuttet ut melk, løk, erter, reker + alt det andre som vi vet barn kan være sensitive på.

Men, altså er det noen som har prøvd MME og hjelper dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gutten vår er 11 uker og han griner ikke... Kan jo hende det er mm han ikke tåler...? Kanskje du bør sjekke dette med HS..

Skrevet

kan være kolikk kanskje??

snakk med hs

Skrevet

20 min, 4 ganger i døgnet er ikke så mye egentlig... mi skreik de fire første ukene, minst 3-4 timer i døgnet, litt pga luft smerter, og litt pga hun var trøtt osv.... definisjonen på kolikk er at de skriker mer enn 2-3 timer hver dag, minst 3 dager i uken... så d er d nok ikke! litt skriking må vi tåle.... er babyen din flink å få opp luft? kanskje bare vil ha kos?

Skrevet

Jeg ville ikke gitt mme dersom du har mm og kan amme. Da må du heller kutte ut ting du spiser som kan gi reaksjoner. Jeg måtte de først ukene kutte ut;

kål

kulsyre

kaffe

melk

juice

Er jo ikke sikkert ditt barn reagerer på det samme, men verdt å prøve.

Ellers så vær nøye på at småen får rape godt etter hvert måltid.Småen min gråter veldig lite, men de gangene det har blitt litt mye, har jeg tatt et godt pledd og pakket han inn i og bysset han tett inntil meg mens jeg synge. Det gjorde susen her.

Skrevet

Mm er jo mer lettfordøyelig enn MME så jeg ville ventet med å gi det dersom du har mer enn nok mm..

Men er jo faktisk ganske "vanlig" at de har skrikeperioder som dette når de er så små, det pleier å gå seg til etter en liten stund :-)

Skrevet

Tusen takk for gode tips. Tror kanskje vi har "slurvet" litt med rapingen. Nå i dag har jeg bysset og gått rundt med han cirka 1/2 time etter hvert måltid og mange gode raper har kommet opp etter en stund. Har nok gitt meg for tidlig (10 min) tidligere og lagt han i bag'en, da har skrikingen startet etter 1/2 time.

Håper dette gjør susen!! I tillegg har jeg begynt med rismelk :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...