Sommer/høstbarn-08? Skrevet 25. mai 2007 #1 Del Skrevet 25. mai 2007 Er det noen som har tatt/tar master under gravididet eller har barn og master? Skal begynne på master i marin biologi og har lyst til å begynne med prøving utpå høsten engang. Lurer litt på hva veiledere og andre syns om sånt, spes. hvis det er planlagt, men det kommer jeg jo ikke til å si uansett da, og det er jo litt frekt av de å spørre... Kommer til å ha et år eller mindre igjen av masteren når evt. baby kommer så det blir stort sett skriving på masteroppgave når den er liten. Noen med erfaring. Vi er begge studenter, han ligger et år etter meg, og vi har i så fall tenkt til å ta omtrent et halvt år permisjon hver, kanskje litt mer på meg. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9408722-noen-p%C3%A5-master/
SeNoMamma Skrevet 26. mai 2007 #2 Del Skrevet 26. mai 2007 heisann jeg er nå strax ferdig med første året master i marin økologi, har en sønn på 2 år, og venter nr 2 nå i september. Min erfaring sålangt er at det ikke har vært no problem å få barn under studiene, eller studere med barn. Ekstra stress kan det jo være rundt eksamenstider, eller med syke barn og obligatorisk undervisning, men det meste ordner seg. Nr 2 er planagt, og jeg har bare skrivinga igjen etter fødselen. Pappaen er nå begynt å jobbe 100% (har vært student fram til jul) og skal ta 50 % permisjon fra jobben det neste året. Sånn i forhold til veiledere å sånt så er det jo sikkert forskjellig, noen setter sikkert ikke pris på at man planlegger barn. I mitt tilfelle regner jeg med å levere til planlagt tid, 15 mai neste år, så for veileder så vil det ikke ha noen betydning fra eller til men har alltids mulighet for utsettelse i 3 mnd hvis det ikke skulle gå. lykke til med planlegginga Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9408722-noen-p%C3%A5-master/#findComment-9414410
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå