Gå til innhold

hvilket merke grøt bruker du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi er nå 5 1/2 mnd gammel og jeg lurer på hvor jeg skal starte når det gjelder fast føde.

-hvilket merke grøt bruker du?

-Best med grøt som blandes med vann eller mm.?

-Eller anbefaller dere heler og begynne med middag?

(som most potet blandet med mm?)

-gode tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker havregrøt fra 6 mnd med banan aprikos smak fra Nestle, med maltekstrakt oppi(for at de ikke skal bli harde i magen)!

Men hvis babyen ikke har fått fast føde før må du begynne på trinn en, blå pakke tror jeg, for at det ikke skal bli for mye smak tror jeg og for å tilvenne maven til ny kost!

Jeg er veldig fornøyd med Nestle, og er lett å få tak i, men man får jo også økologisk grøt og div..

Lykke til!

Skrevet

Vi bruker grøt fra nestle, begynte med ris og maisgrøt. Tror det er greit å begynne med den grøten som passer fra 4 mnd. Vi skal snart over på neste og da er det gluten i grøten. Grøten fra 4 mnd blandes med MM/MME mens fra 6 mnd blandes den med vann.

Vi brukte ikke malt i grøten, det gikk helt greit uten, så det er det mulig å se an. Men jeg kjøpte inn sviskesaft sånn i tilfelle.. Den står ubrukt..

Lykke til med grøt =)

Skrevet

lettest med grøt blandet med vann synes jeg. Da slipper en pumpe seg, og slipper lage mme først. Jeg valgte Nestlé havregrøt m/ris og hvete fra 4mnd som blandes med vann. Har nettopp begynt å gi et par ts om ettermiddagen. Det er anbefalt å introdusere gluten mens man ammer, og nå i starten gir jeg jo bare et par teskjeer om dagen, så magen kan fint venne seg til det. Hadde vi hatt mye allergi i familien ville jeg kanskje begynt med mais eller risgrøt.

Skrevet

Brukte først maisgrøt fra Nestle, gikk så over til div grøter fra Hipp. Fikk så tips om at Hipp-grøten bare inneholder halve mengden av jern, så nå er det Nestle for alle penga :-)

Skrevet

heisan jeg har også en datter på 5mnd, ho begynte å spise grøt, når ho va 4mnd gammel... æ bruker nestle risgrøt fra 4mnd alder, og e begynt me middagsmat og dessert.... min pia liker dette veldi godt, æ blander grøten enten me morsmelkerstatning eller vanli morsmelk.... vet jo at man kan bruke vann og.... anbefaler deg å prøve deg fram me litt grøt og morsmelk.... lykke til....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...