Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg sitter her og er kjempe lei meg!! Fikk vite av legen at søknaden vår om å få prøverørsbehandling i det offentlige er blitt avslått fordi de mener jeg er for ung! De mente også at jeg må prøve i et år til før de vil hjelpe meg!! et år til?? Har snart prøvd i 1,5 år, og har fått påvist pcos, har gått på flere pergotimekurer ved hjelp av en privat klinikk, uten at det har lykkes, og de mener jeg må prøve selv et år til? Jeg som trodde at når man har prøvd i over et år så skulle man få hjelp, og i det minste få stå på en venteliste...ventelista er jo ganske lang den også..

Jeg skjønner ingen ting...er utolig lei meg nå..

Beklager utblåsningen...men måtte bare få sagt det til noen

Fortsetter under...

Hmm, dette hørtes rart ut... Når vi startet utredning hadde ikke jeg fylt 22 år enda. Det var på Riksen, men kan som nevnt her være forskjellig minstealder. Skjønner at du blir frustret, men dere kan jo evt søke på en annen klinikk med annen min. alder?!

Lykke til!

Jeg er 22år, me blir 23 i høst. Jeg har snart vært gift i to år, og mannen min er 25år.

Jeg synes også det var kjempe rart at jeg må prøve et år til før jeg kan få komme på ventelista. Skjønner ikke det..

Det var kvinneklinikken på haukeland vi har søkt på, de sa det egentlig var en grense på 25år. Men minker ikke sjansene mine på å bli gravid for hvert å som går? Er det ikke bra at jeg har funnet ut at jeg har vanskelig å få barn i ung alder? hmm...

Vi tror vi først skal sende en klage til kvinneklinikken på haukeland, og evuntuelt sende en søknad til st olavs i trondheim.

Takk for svar forresten :) Er godt å få litt tilbakemeldinger.

Hei, skjønner dette er kjipt!

Vil bare si at i Tromsø er de også litt nøye på alder (for jeg tror det er anbefalt at man er over 25). Gynekologen min syntes det virket helt rart, så han skrev dette spesifikt på søknaden (lurer på om det var derfor jeg kom med). Men han sa at hvis jeg fikk avslag skulle han sende søknad til st.olavs i stedet.

Det er jo fritt sykehusvalg, så i stedet for å kaste bort et år ville jeg valgt et annet sykehus.

Jeg er og 22 år, straks 23. Vi hadde første ivf i feb, og har aldri hørt noe om at vi måtte prøve lenger selv pga alder. Jeg er selv i Haugesund, der er de superduper flinke og har aldri kommentert vår alder som noe annet enn positivt. Jeg begynte med utredning etter 6 mnd som prøver fordi jeg visste allerede at jeg hadde sterk pco og manglende eggløsning. Jeg vil virkelig anbefale dere hgsund, du kan ta alle ultralyder ect. hos gyn der du bor og må bare til hgsund ved uttak og innsetting. Dessuten har de vel bare 4 mnd ventetid.

Masse lykke til, jeg håper dere sender søknad en annen plass og ikke prøver et år til. Jeg ville tatt en telefon til de aktuelle klinikkene og spurt om alderen din har noe å si.

Jeg er nok heller ikke noe særtilfelle, vi er ganske mange under 25 år her inne.

Stå på!

Klem

Annonse

Hei emilia :)

Nå ble jeg glad! :) Tusen takk for at du fortalte dette, jeg bor selv i haugesund, men flytter til ålesund til sommeren, og har derfor ikke tenkt på å søke her. Vi søkte i Bergen fordi jeg har familie der som jeg kunne ha bodd hos ved uttak og innsettningen.

Men på mandag skal jeg ringe legen og be at hun kan sende søknaden til haugesund istede! Jeg tror ikke jeg hadde orket å vente 1 år til før jeg kunne fått hjelp. Jeg har vært i kontakt med hausken og gått på flere pergotimekurer. Men vi håper på å få hjelp i det offentlige, pga det er dyrt å prøve privat.

Tusen takk for alle svar og tips! Det setter jeg veldig pris på :)

Klem

Hei igjen.

Det er ikke bare bare å være ung i denne prøvekarusellen, men det er viktig å stå på sitt. Vi ønsker oss barn på forskjellige tidspunkt i livet, og det betyr ikke at det er lettere med all ventingen selv om vi er unge.

Jeg bor selv i Kristiansand, og det tar jo litt over 5 timer hver vei, men jeg syntes det har gått greit:-) Dessuten får du igjen endel fra trygdekontoret, både hotellutgifter og kilometergodgjørelse, så det blir ikke så dyrt å måtte overnatte. Vi var selv på pasienthotellet på sykehuset og da var det bare å gå opp trappa så var vi på fertilitetsavdelingen. Kjempegreit!

Ønsker deg masse lykke til....tenk da er dere antagelig igang i høst allerede=)

Klem

Jeg ble 22 i det vi avsluttet første forsøk på St.Olavs for et år siden.

Kom inn da jeg var 21,5år gammel ;)

Vi fikk også avslag første gangen vi søkte der.

Enda vi da hadde prøvd i flere år, likeså med utredning. (Startet i -03 som 19åring, da vi alt da skjønte vi ikke klarte på egenhand = sykdom)

Hei alle sammen :)

Tusen takk for alle svar og tips...det setter jeg veldig pris på! :)

Nå har jeg snakka med legen og hu sklal sende, eller har sendt en henvisning til haugesund! Kjemmer at jeg er kjempe spent :) Denne gangen sendte vi med papirene vi har fra behandlingen fra hausken, så da må det gå bra :)

Ønsker dere masse lyke til alle sammen :)

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...