Gå til innhold

Massering av mellom kjøttet.

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring med dette??? har nå tre uker igjen til termin, og begynte å gjøre dette for tre uker siden. gjør det ca annenhverdag. noen som vet om det hjelper? holder det med annenhverdag eller må jeg gjøre det oftere? merker at det har blitt litt mykere der nede, men jeg kan fortsatt ikke se for meg at et hode kan komme ut uten at jeg sprekker:) noen som har andre tips for å ikke sprekke???

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/9407920-massering-av-mellom-kj%C3%B8ttet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg masserer mellomkjøttet (mellom anus og åpningen) med fødslesforbredende olje også tøyer jeg med mandelolje..hehe drar litt i de indre leppene... Samboer som har denne oppg, og gjett om han tar den seriøst.

Vet ikke hvor ofte man må gjøre det, kommer sikkert an på hvor tidlig man begynner før fødsel...

Hei, Jeg masserte mellomkjøttet hver kveld de siste 4 ukene før fødsel, og jeg fødte en gutt på 4090 gr uten en eneste rift. Jeg tok også bringebærbladkapsler de siste 3 ukene, vet ikke om det virker inn på akkurat de musklene, men det skal jo virke på livmora da. Fødselen gikk ihvertfall som en drøm for min del. Kun lystgass som smertestillende, og som sagt ikke en eneste rift. Men jeg hadde en strålende jordmor også som la på varme kluter og som fortalte når jeg ikke måtte presse for hardt. Viktig å høre på henne for å ikke sprekke!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...