Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min har fått en del skorve i hodebunnen, så jeg lurer på om noen vet hvordan jeg skal få det vekk??

Når jeg bader han annen hver dag ca så smører jeg inn hodebunnen med babyolje, og vasker med såpe etterpå så det ikke skal bli så grusomt fett. Så det er ikke så mye som er tørt og detter av, men ser det godt i hodebunnen, er litt ekkelt synst jeg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Smør hodebunnen med babyolje (eller slisylolje du får på apoteket) og la det sitte på i minst 3-4 timer (ta på en tynn bomullslue) også bruker du en fintagget kam (eller neglene dine og piller litt) og grer ut skurven. Det blir litt rødt i hodebunnen, men jeg bruker å vaske håret, også smører jeg inn et supertynt lag med babyolje. Da er det borte vekk. Må kanskje ta flere behandlinger for å få bort alt.

Skrevet

Mina har også hatt masse skorv i hodebunnen.. Det jeg gjorde var at når jeg badet henne så smurte jeg inn babyolje i hodebunnen som du sa at du også hadde gjort.. Så bruker jeg en kam og grer det bort forsiktig. Da løsner alt:)

Skrevet

Okei, takk for svar begge to. Men er så redd for at jeg kan komme til å skrape han i hodet med den fintaggete kammen, di er jo ganske "spiss". Hm... Får gjøre et forsøk, ellers så får jeg plukke med neglene mine.

Skrevet

Syntes det ble mer sår hud hvis jeg skrapet med neglen.. Tips: legg kammen litt på skrå, så er det mer skånsomt.

Skrevet

Okei, takk for tipset, da skal jeg la være å plukke på det=) Får prøve med kammen=)

Skrevet

Jeg hadde olje på området som var utsatt slik at det ble mykt og så plukket jeg av det meste med neglen. Kammet ut resten.Tror han syns kam var godt, for han fikk ett skikkelig koseutrykk i ansiktet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...