72-modell Skrevet 25. mai 2007 #1 Skrevet 25. mai 2007 Hei, Vår lille gutt på 4 måneder har vært til ultralydsjekk på Riksen pga. stort hode. Der fant de ingenting, alt var normalt, de mente han bare hadde litt stort hode. Men så var vi på helsestasjonen og legen mener at hodet igjen (1 1/2 måned senere) har vokst for mye (44 cm omkrets) og vi skal nå antakelig ta CT på Riksen. Vi er selvfølgelig litt bekymret. hvis det viser seg at han har vann i hodet, må de sette inn et dren som drenerer vannet bort fra hodet. Altså en operasjon av vår lille gutt. Har noen av dere erfaring med dette???
Benni-min Skrevet 25. mai 2007 #2 Skrevet 25. mai 2007 Hei, vi har vært gjennom det samme. Ikke operasjon, men røntgen og ct av hodet på lillegutt. Heldigvis var det ikke vannhode, men om han hadde hatt det, så er det ikke store operasjonen. Selvfølgelig var jeg meganervøs for min gutt og hvis de måtte skjære i han..... Da jeg skulle ta CT av han måtte han i narkose. Siden jeg har over 1t kjøretur til sykehuset, lå vi over der en natt. Han måtte faste fra midt på natta til morgenen han skulle ha narkosen. De satte venflon i hånden hans og jeg var med når de puttet sovemedisinen inn. Merkelig å se at gutten min gikk fra å skrike veldig til plutselig å sovne hehe. Men alt gikk jo bra. Gutten min har nå bare et stort hode. De måler det jevnlig på helsestasjonen, og alt ser fint ut. Skal se det er fint med din gutt også. De hadde forresten mistanke om vannhode siden han ikke klarer å holde hodet oppe rett når han sitter....Det er visst et typisk tegn...
belli72 Skrevet 26. mai 2007 #3 Skrevet 26. mai 2007 Hei, jeg har omvendt erfaring, dvs. min ble sendt til røntgen pga. liten vekst. Han ble født med 34 cm i hodeomkrets og denne var 43,3 cm når han var 6 mnd. Han ble derfor henvist, og alt viste seg å være i skjønneste orden. Likevel er det en påkjenning å gå og vente på resultater! Føler virkelig med dere! Synes forøvrig ikke at 44 cm høres mye ut, min andre sønn sønn også født med hodeomkrets på 34 hadde 44 cm når han var 5 mnd. Lykke til!
MammaDilla Skrevet 26. mai 2007 #4 Skrevet 26. mai 2007 Hmm.. Gutten min var født med hodekrets på 36 cm. På 3mnd kontroll var den 42,5 cm. Er jo stort, men vi fikk beskjed om at det stod i forhold til vekt og lengde, og at det gjerne går 10-11 mnd før hodet ser symetrisk ut i forhold til kroppen. Men jeg forstår deg kjempegodt at du blir litt nervøs siden de har henvist deg til røntgen/CT. Men alt er sikkert i skjønneste orden Lykke til! Klem
72-modell Skrevet 26. mai 2007 Forfatter #5 Skrevet 26. mai 2007 Hei, Takk for svar. Skrev feil i innlegget mitt, han er faktisk 46 cm rundt hodet nå...det er jo ganske stort. Ellers er målene hans: 66 cm lang og 8 kilo. Han er 4 måneder og 2 uker. Men faren hans har også ganske stort hode, 60 cm....håper jo at han kun slekter på sin far.... Merker at jeg ikke orker å tenke så mye på dette før vi får svar, men er jo bekymret...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå